Saskarsmes prasmju attīstīšana ar sižetiskajām rotaļām sporta nodarbībās bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Author
Pelkaus, Endijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Krauce, Antra
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „Saskarsmes prasmju attīstīšana ar sižetiskajām rotaļām sporta nodarbībās bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem”. Pētījuma mērķis. Izpētīt sižetisko rotaļu izmantošanas iespējas saskarsmes prasmju attīstīšanai bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Pētījuma objekts. Sižetiskās rotaļas sporta nodarbībās bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Pētījuma priekšmets. Saskarsmes prasmju attīstīšana sporta nodarbībās. Darbs izstrādāts, lai izpētītu bērnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem saskarsmes prasmju attīstību sporta nodarbībās. Saskarsmes prasmju attīstība ir veicinošs faktors pilnvērtīgai integrācijai ikdienas dzīvē. Darbā tiek izpētītas un analizētas bērnu saskarsmes prasmju īpatnības, analizēts katra bērna veselības stāvoklis. Darbs izstrādāts, balstoties uz profesionālu pedagoģijas doktoru un pedagogu atziņām, kā arī uz autora praktisko pieredzi speciālajā izglītībā. Teorētiskajā daļā tiek pētīta un analizēta literatūra par bērnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem saskarsmes prasmju īpatnībām. Praktiskajā daļā tiek apkopota informācija par bērnu vispārējo pedagoģiski psiholoģisko stāvokli un saskarsmes prasmēm pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Tiek atspoguļota pētījumā iesaistīto skolēnu grupas un individuālā darbība un rezultāti – katra bērna sasniegumi, to analīze. Darbā atlasītas sižetiskās rotaļas, kuras veiksmīgi var izmantot saskarsmes spēju attīstībai sporta nodarbībās. Darba autors ir Endijs Pelkaus un darba vadītāja Mag.paed. Antra Krauce. Darba apjoms ir 49 lapaspuses, kas sastāv no titullapas, anotācijām latviešu un angļu valodā, satura rādītāja, ievada, teorētiskās un praktiskās daļas apraksta, 5 tabulām, 14 diagrammām, nobeiguma, literatūras saraksta ar 33 vienībām un 7 pielikumiem. Atslēgas vārdi: saskarsmes prasmes, garīgās attīstības traucējumi, sižetiskās rotaļas, fiziskā attīstība, sports. The topic of this Diploma Paper is “Development of communication skills in children with moderate to severe intellectual disability through role-playing games during sports classes”. Research purpose. To study the possibilities of using role-playing games for development of communication skills in children with moderate to severe intellectual disability. Research subject. Role-playing games during sports classes for children with moderate to severe intellectual disability. Research topic. Development of communication skills during sports classes. The purpose of this Paper is to study the development of communication skills in children with moderate to severe intellectual disability during sports classes. The development of communication skills serves as a contributing factor to integration in everyday life. In this Paper the author studies and analyses the specifics of communication skills of children, as well as the health condition of each child. The Paper is based on conclusions of professional Doctors of Pedagogy and teachers, as well as own practical experience of the author in the field of specialised education. The theoretical part deals with studying and analysing literature on specifics of communication skills in children with moderate to severe intellectual disability. While the practical part contains summary of information on the general pedagogical and psychological state of children and progress in development of communication skills from the beginning of the research to its conclusion. This part also shows individual and group performance of children being studied and their results – achievements of each child, analysis of these achievements. The author highlights in this Paper the role-playing games that can be successfully used to develop communication skills during sports classes. Author of the Paper is Endijs Pelkaus, supervisor Mag.paed. Antra Krauce. The Paper contains 49 pages, consisting of a title page, annotations in Latvian and English, table of contents, introduction, descriptions of the theoretical and practical parts, 5tables, 14 diagrams, conclusion, bibliographic reference list with 36 items, and 7 annexes. Key words: communication skills, intellectual disability, role-playing games, physical education, sports.