Socializēšanās process 7 – 10 gadus veciem bērniem ar autismu
Author
Auga, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Leldes Augas izstrādātā diplomdarba temats ir “Socializēšanās process 7 – 10 gadus veciem bērniem ar autismu”. Tēma pieteikta, balstoties uz autores vēlmi izprast un izpētīt mācību metodes, kas veicinātu socializēšanās procesu. Darbā akcents tiek likts uz socializēšanās veicināšanu bērniem ar autismu. Pētījuma mērķis ir teorētiski izpētīt un praksē pārbaudīt pedagoģiskās metodes, kas veicinātu bērnu ar autismu veiksmīgāku socializāciju. Diplomdarba darba autore veikusi socializācijas un autisma jēdziena teorētisku pamatojumu zinātniskajā literatūrā, veikusi pētījumu, lai atbildētu uz hipotēzi: Socializācijas process bērniem ar autismu norit veiksmīgi, ja: •tiek izvēlētas atbilstošas mācību metodes; •tiek ņemta vērā bērna attīstība un vecumposma īpatnības. Pētījuma 1. nodaļā analizēta 7 – 10 gadu veci bērni un 7 – 10 gadu bērni ar autismu. Pētījuma 2. nodaļā analizēts autisms, tā rašanās cēloņi, bērnu ar autismu raksturīgākās pazīmēs, metodes darbā ar bērniem, kuriem autisms, garīgās attīstības traucējumi bērniem ar autismu. Pētījuma 3.nodaļā pētīta zinātniskā literatūra par socializēšanos un socializācijas procesu, socializēšanās process 7 – 10 gadus veciem bērniem, socializēšanās process bērniem ar autismu. Pētījuma 4. nodaļā ir veikts praktiskais pētījums “Socializācijas process bērniem ar autismu”. Pētījums tika realizēts studējot, pedagoģiski, psiholoģisko un speciālo literatūru, internetā pieejamos avotus un zinātniskos rakstus. Tika izpētīts, kas jāņem vērā strādājot ar bērniem, kuriem autisms, kā arī, kādas pedagoģiskās metodes izvēlēties, lai attīstītu socializēšanās procesu bērniem ar autismu. Pētījuma noslēgumā darba autore secināja, ka socializācijas process 7 – 10 gadus veciem bērniem ar autismu veiksmīgi noritēs tad, ja vispirms veiks bērnu sistemātisku novērošanu, lai izvēlētos atbilstošākās pedagoģiskās metodes un paņēmienus, kuras palīdzētu uzlabot bērnu socializācijas spējas. The topic of Lelde Auga’s research is „The process of socialisation of children with autism in the age of 7 – 10”. The topic was moved because the author had a desire to understand and inquire on the education methods in order to promote the process of socialisation. The main emphasis in the research is on the promoting the process of socialisation of children with autism. The aim of the research is to inquire theoretically and to carry out practically the pedagogical methods for promoting more successful socialisation of children with autism. The author of the research has done theoretical studies of concepts of socialisation and autism in scientific literature sources as well as carried out a research in order to find the answer to Hypothesis: The process of socialisation the children with autism are more successful if: •appropriate education methods are chosen; •the educator takes into account the development of the child as well as the special features of the age group. The 1st part of the research analyses children aged 7-10 and children with autism of the same age. The 2nd part of the research analyses autism, its causes, the more characteristic features of children with autism, methods working with children with autism as well as with children having mental disorders with autism. The 3rd part of the research deals with scientific literature on socialization and its process of children aged 7-10 as well as process of socialization to children with autism. The 4th part deals with the practical research on the process of socialization of children with autism. The research was carried out by studying pedagogical, psychological and special literature, internet resources and scientific articles in order to find out what should be taken into account working with children with autism and what pedagogical methods should be chosen to develop the process of socialization of children with autism. The author of the research has come to the conclusion that the process of socialization of children with autism aged 7-10 can be successful if on the first hand the children are going to be observed continuously in order to choose the most appropriate methods what can improve socialization abilities of children.