dc.contributor.advisor | Skara-Mincāne, Rita | |
dc.contributor.author | Lase, Zane | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2016-02-04T02:02:37Z | |
dc.date.available | 2016-02-04T02:02:37Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.other | 51784 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31521 | |
dc.description.abstract | Integrēta mācību satura un valodas apguve (CLIL) kļūst arvien vairāk izmantota vispārizglītojošās skolās visā Eiropā. Arodskolās Latvijā ir nepieciešams uzlabot izglītības ieguves procesu un šī metode varētu būt risinājums. Šajā diplomdarbā apskatīts kā izveidot kritērijus materiālu izstrādei, lai sekmētu integrēta mācību satura un valodas apguvi arodskolā. Darbā iekļauti izstrādātie integrēta mācību satura un valodas apguves materiāli, kuri izstrādāti, lai izmantotu angļu valodas un mārketinga mācīšanai arodskolā. Pētījums notika divās arodskolas grupās. Pavisam kopā tika iesaistīti divdesmit četri studenti. Pētījums notika 2015./2016. mācību gada pirmajā semestrī. Pētījuma laikā tika izstrādāti kritēriji, lai izvērtētu izveidotos integrēta mācību satura un valodas apguves materiālus. Tika arī izstrādāti un izvērtēti integrēta mācību satura un valodas apguves materiāli. Lai noskaidrotu studentu zināšanu līmeņa progresu, pētījuma laikā tika izveidots studentu zināšanu izvērtēšanas tests un arī izvērtēti rezultāti, lai saprastu kāda ietekme ir integrētai mācību satura un valodas apguves materiālu izmantošanai. Pētījuma beigās studenti aizpildīja anketas, lai noskaidrotu viņu viedokli par attieksmi un sasniegumiem integrētā mācību satura un valodas apguves stundās. Pēc izveidoto integrēta mācību satura un valodas apguves materiālu izmantošanas stundās, iegūtie pētījuma rezultāti parādīja, ka materiāli ir piemēroti konkrētajām grupām, profesijai, valodas zināšanu līmenim, pamatzināšanām un student prasmēm, kā arī paaugstina studentu motivāciju. Kvalitatīvi izstrādāti integrēta mācību satura un valodas apguves materiāli , kuri lietoti šajās stundās var būt efektīvs veids kā uzlabot angļu valodas apguvi, mācību priekšmeta apguvi, prasmju un iemaņu apguvi saskaņā ar programmu, kura paredzēta, lai iegūtu vidējo profesionālo izglītību. Turklāt vēl, anketas rezultāti parāda studentu pozitīvo attieksmi pret integrēta mācību satura un valodas apguves materiāliem un šo mācību metodi, kā arī viņi piekrīt, ka mācību saturs ir apgūts un viņi ir vārāk motivēti. Integrēta mācību satura un valodas apguves metode ir piemērota mācību procesam arodskolā un tās ieviešana uzrāda lielākoties labus rezultātus. Atslēgvārdi: Integrēta mācību satura un valodas apguve (CLIL), CLIL materiālu izstrāde, CLIL materiālu izvērtēšana, Angļu valodas kā svešvalodas mācīšana (ELT), mācību satura zināšanas | |
dc.description.abstract | In Europa Content and Language Integrated Learning (CLIL) is becoming widely used in compulsory schools. It is necessary to improve the education process in technical schools in Latvia, and this approach may be like the solution. This is a study of how to examine the criteria of material design to facilitate CLIL in English language lessons in technical school. The study includes designed CLIL materials, which are developed for English and Marketing to use in technical school. The case study was applied in two groups of students from the technical school. Together twenty- four students were involved. The case study took place during the first semester of the academic year 2015/ 2016. The criteria checklist to evaluate and assess CLIL materials was designed. Also, CLIL materials for Marketing and English lessons were designed and evaluated. During the research, the achievement test to measure students’ content knowledge progress was done and the results evaluated in order to understand the influence of implementation of designed CLIL materials. Students filled the questionnaire at the end of the case studies to find out their opinion about their attitude and progress during the CLIL lessons. After the implementation of the designed CLIL materials, collected data shows that the designed materials were appropriate, they were suitable for the particular class, profession, language level, background knowledge, and students’ competencies and also, increase the motivation of students. Quality designed CLIL materials used in CLIL lessons may be the effective way to improve English language acquisition, subject acquisition and to get necessary knowledge, acquire skills according to the curriculum to complete the vocational education. Furthermore, the questionnaire results show the positive impact to students attitude to CLIL materials and approach and also, they agree that the content knowledge is acquired, they are more motivated to study. CLIL approach is suitable for the learning process in technical school and the implementation of CLIL shows mostly positive results. Key words: Content and Language Integrated Learning (CLIL), CLIL material design, CLIL material evaluation, English Language Teaching (ELT), content knowledge. | |
dc.language.iso | N/A | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | Integrēta mācību satura un valodas apguve (CLIL) | |
dc.subject | CLIL materiālu izstrāde | |
dc.subject | CLIL materiālu izvērtēšana | |
dc.subject | Angļu valodas kā svešvalodas mācīšana (ELT) | |
dc.subject | mācību satura zināšanas | |
dc.title | Mācību materiālu izveide integrētai valodas un satura apguvei angļu valodas stundās arodskolā | |
dc.title.alternative | Material Design to Facilitate CLIL in English Lessons in Technical School | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |