Show simple item record

dc.contributor.advisorMiltuze, Anika
dc.contributor.authorDreimane, Vita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-02-05T02:01:51Z
dc.date.available2016-02-05T02:01:51Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other51976
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31563
dc.description.abstractBakalaura darba uzdevums ir izzināt teorētiskās nostādnes par pāra attiecībām un noskaidrot to būtiskos aspektus, kā arī faktorus, kas veicina pāra apmierinātību attiecībās. Līdz ar to arī izzināt faktorus, kas prognozē galvenās pārmaiņas partneru apmierinātībā ar attiecībām un saistību ar pirmā bērna audzināšanas paņēmieniem. Pāra attiecības var raksturot kā partneru savstarpēju saiti un emocionalitāti. Turklāt, saskaroties ar pārmaiņām attiecībās, partneriem kļūst redzams, cik viņi ir gatavi pārmaiņām, kā spēj adaptēties un katrs personīgi mainīties. Jebkurā situācijā nozīmīga ir arī partneru savstarpējā komunikācija. Pāra attiecībās var novērot, ka abu dzimumu izpausmes attiecībās drīzāk ir līdzīgas, nekā atšķirīgas, tomēr ir dažas nozīmīgas atšķirības. Partneriem īpaši aizraujošs laiks sākas tad, kad viņi kļūst par vecākiem. Pārejot uz vecāku lomu, partneru starpā var dominēt spriedze un viņu attiecībās var būt vairāk konfliktu, kas veicina pozitīvās mijiedarbības mazināšanos, tādējādi samazinās pāra apmierinātība ar attiecībām. Pāra konflikti attiecībās var traucēt pozitīvas rīcības atbalstu un robežu noteikšanu bērnam (Linville & Chorister, 2010). Pētījuma mērķis ir noskaidrot saistību starp pāra apmierinātību ar savstarpējām attiecībām un pirmā bērna audzināšanas paņēmienem. Pētījumā piedalās 50 sievietes un 47 vīrieši, kuri audzina bērnu no viena līdz četru gadu vecumam. Pētījumā tika izmantota Alabamas audzināšanas aptauja (APQ, 2007), Apmierinātības ar partnerattiecībām skala (CMSS, 1999). Pētījuma rezultāti neuzrādīja statistiski nozīmīgu saistību starp pāra apmierinātību ar attiecībām un pirmā bērna audzināšanas paņēmieniem. Darbā tika noskaidrots, ka, neatkarīgi no tā, kāds ir pāra apmierinātības ar attiecībām līmenis, bērnu audzināšanā var būt gan izteiktāka iesaistīšanās, gan augsti pozitīvās audzināšanas, sliktas uzraudzības, pretrunīgas disciplinēšanas un fiziskas sodīšanas rādītāji.
dc.description.abstractThe task of Bachelor work is to explore the theoretical framework for the couple’s relationship and clarify the relevant aspects, as well as factors that contribute to satisfaction of the couple’s relationship. Thus also explore the factors that predict the major changes in partners satisfaction with the relationship and the relationship with the first child-raising methods. Couple’s relationship can be described as the reciprocal link between the partners and emotionality. Moreover, in the face of changes in the relationship, the partners start to understand are they ready to change and are they able to adapt to each other. In any situation, partners intercommunication is also important. In the couple’s relationship there can be observed that the expresions of both sexes are similar rather than different, but there are some important differences. Mutual communication in couple’s relationship is essential. Each relationship is characterized not only by kinship but also by intercommunication. Couples communication can be characterized by the way partners cooperate and reflect the reciprocal links. Partners particularly exciting time begins when they become parents. After the transition to parenthood, in partners relationship stress can dominate and their relationships can be more conflicting, which promotes the decline of positive interaction, thereby decreasing the couple’s satisfaction with the relationship. The couple’s relationship conflicts can interfere with positive action and support for the delimitation of the child (Linville & Chorister, 2010). The aim of the study is to clarify the relationship between satisfaction with interpersonal relationships and the first child-raising methods. 50 women and 47 men who are raising children between one and four years of age participated in study. Alabama parenting questionnaire (APQ, 2007) and satisfaction with partnership scale (CMSs, 1999) were used in this study. The results of the study didn’t show a statistically significant relationship between satisfaction with the relationship and the first child-raising methods.
dc.language.isoN/A
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectpāra attiecības
dc.subjectkomunikācija
dc.subjectpārmaiņas pāra attiecībās
dc.subjectapmierinātība ar partnerattiecībām
dc.subjectpārmaiņu prognozētāji faktori
dc.titleSaistība starp pāra apmierinātību ar savstarpējām attiecībām un pirmā bērna audzināšanas paņēmieniem pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeThe relations between couple’s satisfaction with relationship and ways of parenting methods the first child of preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record