Uzņēmuma SIA INOS saimnieciskās darbības analīze un attistības iespēju izvērtējums.
Author
Pūdniece, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Bērziņš, Gundars
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās uzņēmumu vadītāji un īpašnieki pārāk maz uzmanību pievērš tādu uzņēmuma darbības rādītāju analīzei kā klienti, uzņēmumā notiekošie procesi un darbinieku motivācija. Atvērta tirgus apstākļos uzņēmuma vadītājiem ir jākoncentrējas gan uz jaunu klientu piesaistīšanu, gan jau esošo noturēšanu, jaunu, inovatīvu, tieši klientam vajadzīgu produktu ražošanu, kā arī uzmanība jāpievērš darbinieku apmierinātībai uzņēmumā, lai tie būtu ieinteresēti kopīgi ar vadītāju veicināt uzņēmuma konkurētspēju. Pētījuma mērķis ir noskaidrot uzņēmuma SIA INOS darbības rezultātus no četrām uzņēmuma perspektīvām, izstrādājot atbilstošus rādītājus un salīdzinot tos laika posmā no 2011. līdz 2014. gadam. Darba uzdevumi ir: teorētisko informācijas avotu izzināšana, iekšējo procesu, klientu, inovāciju un mācīšanās, kā arī finanšu analīžu veikšana. Pētījuma rezultātā autore nonāca pie secinājuma, ka uzņēmuma SIA INOS darbības rezultātā tas ir nonācis situācijā, kad uzņēmums piedāvā dažādus pakalpojumus, to nodrošināšanai pērkot ārpakalpojumus. Kā arī uzņēmums līdz šim nav veicis tādu darbības virzienu analīzi kā klienti, darbinieki un iekšējie procesi. Kā rezultātā var secināt, ka uzņēmums tiek vadīts balstoties tikai uz ikgadējiem gada pārskatu rezultātiem Today managers and owners of companies pay insufficient attention to such company’s performance analysis as customers, running processes and employee motivation. In case of open market conditions managers have to focus on attracting new customers, retaining already existing customers, producing new and innovative products considering customer needs, as well as satisfying employees so that they would be interested to work together with manager and facilitate the competitiveness of the company. The aim of the research is to obtain LTD INOS activity results from four perspectives, and eventually developing appropriate results and comparing them during the period of 2011-2014. Following objectives were set: to study theoretical background, internal processes, customers and innovations, as well as to carry out a financial analysis. The author in her research concludes that LTD INOS activities have lead to a situation where the company offers several services that have been provided by doing outsourcing. Until now the company has not carried out such analysis based on customers, employees and internal processes. As a result, it can be concluded that the company has been managed on the basis of annual report results.