Latviešu valodas mācību saturs skolēna vērtībizglītības veicināšanai 2. klases pedagoģiskajā procesā
Author
Ūzuliņa, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Latviešu valodas mācību saturs skolēna vērtībizglītības veicināšanai 2. klases pedagoģiskajā procesā” mērķis ir pētīt latviešu valodas saturu un pedagoģiskos līdzekļus skolēna vērtībizglītībai sākumskolā kā arī izstrādāt ieteikumus tās pilnveidei. Pētījuma mērķis ir pētīt latviešu valodas saturu un pedagoģiskos līdzekļus skolēna vērtībizglītībai sākumskolā, izstrādāt ieteikumus tās pilnveidei. Pētījumā tika izmantotas šādas metodes: teorētiskās literatūras analīze, pedagoģiskais novērojums un anketēšanas metode. Diplomdarba struktūru veido trīs nodaļas. Pirmajā daļā ir vērtībizglītības skaidrojums pedagoģiskajā literatūrā, kurā analizēti I. Beļicka, A. Līdakas, A. Šponas, J. Valbja, R. Baltušītes u.c. darbi. Otrajā daļā analizēts vērtībizglītības saturs latviešu valodas kontekstā sākumskolā. Trešajā daļā analizēta vērtībizglītības pieredze 2. klasē un piedāvāti metodiskie ieteikumi. Metodiskajos ieteikumos akcentētas idejas vērtībizglītības ieviešanai mācību stundās. Pētījuma nobeigumā ir secinājumi un izmantotās literatūras saraksts. Diplomdarba apjoms ir 65 lappuses, tajā ir 14 attēli un pievienoti 3 pielikumi. Darbā izmantoti 47 literatūras avoti. Atslēgvārdi: vērtība, vērtībizglītībai, audzināšana, latviešu valoda The aim of the graduation work “Latvian Language Study Contents for Encouraging Pupils' Values Education in Educational Process in 2nd Grade” The aim of this research is to study the contents of Latvian language and pedagogical resources for pupils’ values education in primary school and to work out recommendations for values education development. The methods that were used in this research were analysis of pedagogical literature, pedagogical observation and survey method. The graduation work consists of three chapters. In the first part there is the explanation of values education in pedagogical literature, where the works of I. Beļickis, A. Līdaka, A. Špona, J. Valbis, R. Baltušīte etc. are analysed. In the second part there is analysation of values education contents in Latvian language study context in primary school. In the third part there is analysis of values education experience in the 2nd grade as well as methodical propositions for primary school teachers. In the methodical propositions are highlighted ideas on how to introduce values education concepts in lessons. At the end of this research there are conclusions and the list of sources. The volume of this graduation work is 65 pages, there are 14 images and there are 3 appendixes added at the end of the work. In creation of this work 47 sources were used. Keywords: value, values education, upbringing, Latvian language