• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aktīvo mācību paņēmienu izmantojums tēmās par mēriem 2. klasē

Thumbnail
View/Open
299-55316-Dancite_Agnija_ad11067.pdf (1.413Mb)
Author
Dancīte, Agnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā „Aktīvo mācību paņēmienu izmantojums tēmās par mēriem 2. klasē” pētītas un analizētas aktīvo mācību paņēmienu izmantošanas iespējas matemātikas mācību satura apguvei 2. klasē tēmās par mēriem, akcentējot skolēnu patstāvīgu darbību. Darbā apzināti aktīvie mācību paņēmieni un sniegti to piemēri, kas pārbaudīti praktiskā darbībā. Lai diagnosticētu skolēnu zināšanas par mēriem, veikti divi diagnosticējošie darbi: pirms un pēc pedagoģiskās izmēģinājumdarbības. Šiem darbiem izstrādāti vērtēšanas kritēriji. Darba noslēgumā apkopoti secinājumi un norādīti ieteikumi turpmākajai darbībai.
 
In diploma thesis "Use of Active Learning Techniques in Teaching Measures for Form 2" the use of active learning techniques for acquiring the content of maths in form 2 in topics about measurements, emphasizing the independent work of students, were researched and analyzed. In this paper active learning techniques have been acknowledged and there are given examples that have been tried in practice. To diagnose the students' knowledge on measurements, two diagnostic acts were done: before and after the pedagogic experimentation. There were evaluation criteria developed for these acts. In the conclusion of this paper conclusions have been drawn and suggestions have been made for further work.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32097
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV