Grafiskie izteiksmes līdzekļi vizuālās mākslas stundās
Author
Jargane, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zvirgzdiņa, Velga
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēmas aktualitāte ir saistīta ar iespēju bagātināt bērnu radošās darbības pieredzi, jo grafiskie izteiksmes līdzekļi - punkts, līnija, laukums ir fundamentālākie grafiskie pamatelementi mākslā un dizainā. Darba mērķauditorija ir vizuālās mākslas skolotāji, kuri savā praksē izmanto vizuālās mākslas „gramatiku”. Diplomdarba mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt grafiskos izteiksmes līdzekļus un to pielietošanas iespējas vizuālās mākslas stundās. Problēmas būtība – dažādot grafiskos izteiksmes līdzekļus, piemērojot tos vizuālās mākslas pamatprogrammas un vecumposmu īpatnībām, kā arī salīdzināt radošās darbības pieredzi dažādos vecumposmos. Lai sasniegtu mērķi, autore veic: •vecumposmu izpēti 2. - 4. klasei; •vizuālās mākslas pamatprogrammas izpēti; •metodisko uzdevumu kopas izstrādi un pielietojumu praksē (2. – 4. klasei), piemeklējot atbilstošas mācību metodes. Diplomdarbs sastāv no 3 daļām: 1.daļā autore veic grafisko izteiksmes līdzekļu izpēti; 2.daļu veido apraksts par vecumposmu izpēti, lai piemērotu atbilstošu metodisko pamatu un uzdevumu kopu; 3.daļā autore apraksta pedagoģisko izmēģinājumu praksē. Topicality of diploma thesis is connected to opportunity to enrich children experience of creative activity, because the figurative expression – point, line, area – are the most fundamental graphical basic elements in art and design. Target group of the work is visual arts teachers who use visual arts “grammar” in their practice. Goal of diploma thesis is to theoretically and practically investigate graphical means of expression and their application possibilities in visual arts lessons. Essence of the problem – to diversify graphical means of expression, apply them in visual arts basic programs and peculiarities of the age group and compare experience of creative activity in different age groups. To reach the goal, author carries out: •Research of age groups for 2.- 4. grade; •Research of visual arts basic program; •Development and practical application of methodical task set (grade 2.- 4.) by choosing appropriate teaching methods. Diploma thesis consists of 3 parts: 1.In the first part author carries out research of graphical means of expression; 2.In the second part makes description about the research of age groups to choose methodical basis and task set; 3.In the third part author describes pedagogical trial in practice.