Show simple item record

dc.contributor.advisorKrūmiņa, Gunta
dc.contributor.authorAleksejeva, Agnese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-02T01:09:26Z
dc.date.available2016-07-02T01:09:26Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other54423
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32420
dc.description.abstractMaģistra darbs uzrakstīts latviešu valodā uz 36 lappusēm. Tas satur 31 attēlu,1 pielikumu un 20 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis: Izpētīt instrukcijas maiņas ietekmi uz mentālas rotācijas uzdevumu veikšanu Metodika: Mentālās rotācijas novērtēšanai izmantojām speciāli izveidotu testu, kas sastāvēja no 480 figūru pāriem: 240 figūru pāri bija divdimensionāli un 240 figūru pāri bija trīsdimensionāli. Pētījuma dalībniekam bija jānovērtē, vai abas figūras ir spoguļattēls viena otrai, vai tās ir līdzīgas figūras Secinājumi: Izpildes laiks uz spuguļfigūrām ir lielāks nekā izpildes laiks uz īstām figūrām. Izpildes laiks pieaug atkarība no pagrieziena leņķa. Vīrieši veic mentālas rotācijas uzdevumu labāk nekā sievietes. Atslēgas vardi: mentālā rotācija, instrukcija, spoguļfigūras, dzimums.
dc.description.abstractMaster’s Thesis is written in Latvian and consists of 36 pages. It includes 31 images, 1 appendix and 20 references to literary sources. Purpose: To explore the effect that change of the instructions has on mental rotation task achievement. Method: A special test was designed to evaluate mental rotation. It consisted of 480 pairs of shapes: 240 pairs of shapes were two-dimensional and 240- three-dimensional. Participants of the study had to evaluate, if both shapes are the same, or they are mirrored. Conclusion: The time for evaluating the mirrored shapes is longer than for the same ones. The time of evaluating is directly-proportional to the rotation angle. Men have shown better results than women. Key words: mental rotation, instruction, mirror images, gender
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFizika
dc.subjectmentālā rotācija
dc.subjectinstrukcija
dc.subjectspoguļfigūras
dc.subjectdzimums
dc.titleInstrukcijas ietekme uz mentālās rotācijas uzdevumu veikšanu
dc.title.alternativeImpact of instruction on mental rotation task performance
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record