Morfoloģiskās iezīmes zīmolos
Author
Zariņa, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Roziņa, Gunta
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā pētījumā tiek aplūkotas morfoloģiskās “iezīmes” un to lietojums zīmolu nosaukumos. Pētījuma mērķis ir analizēt zobārstniecības un farmācijas zīmolu nosaukumos sastopamās morfoloģiskās iezīmes, kā arī salīdzināt iegūtos rezultātus zobārstniecības un farmācijas zīmolu nosaukumos. Pētījuma teorētiskā daļa ir balstīta uz G. Kuka, A. Veisberga, K. L. Kellera, kā arī citu autoru pētījumiem. Pētījuma rezultāti rāda, ka salikteņi ir visizplatītākā vārdu darināšanas kategorija Latvijā ražoto uztura bagātinātāju un mutes dobuma higiēnas līdzekļu zīmolu nosaukumos. Varam secināt, ka zīmolu nosaukumi, kuros sastopamas morfoloģiskās iezīmes, atklāj informāciju par pašu produktu un tādējādi pievērš pircēju uzmanību. Savukārt no tā, varam secināt, ka pareizi izvēlēts uztura bagātinātāja un mutes dobuma higiēnas līdzekļa zīmola nosaukums sekmē pircēja izvēli par labu konkrētam zīmolam. The present Bachelor Thesis examines the use of morphological features in brands. The aim of the research is to study morphological features that underlie brand names related to dentistry and pharmacy and to compare findings as regards the morphological features in the brands related to dentistry and pharmacy. The literature review is based on theories by such authors as G. Cook, A. Veisbergs, K. L. Keller and others. The research demonstrates that compounds are the most common feature of derivational morphology in food supplement and oral healthcare product, that are manufactured in Latvia, brand names. It can be concluded that brand names in which morphological features are found, reveal information about the product and can attract the attention of customers. Thus, we can conclude that appropriately selected brand name of food supplement and oral healthcare product contributes to customers’ priorities set for certain brands