Dabaszinātņu un matemātikas skolotāji-līderi kā sociālo inovāciju difūzijas aģenti
Author
Butkēviča, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zobena, Aija
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Skolu izglītības zinātnē pastāv pieņēmums, ka skolotāji ir pārmaiņu aģenti, kas spēj ieviest uzlabojumus skolēnu mācīšanās procesā. Darba mērķis ir izpētīt dabaszinātņu un matemātikas skolotāju-līderu kā aģentu darbību un tās aspektus inovatīvu mācību metožu difūzijas procesā, kurā tie nodod inovācijas citiem skolotājiem. Lai sasniegtu darba mērķi un atbildētu uz pētnieciskajiem jautājumiem, tika pielietota kvalitatīvā pētniecības metodoloģija. Darba rezultātu analīze sniedz aprakstošu skaidrojumu tam, kā skolotāji-līderi veicina sociālo inovāciju difūziju, ar kādiem šķēršļiem tie saskaras un kādas aģentu grupas ir iesaistītas šajā procesā. Darba noslēgumā tiek sniegta diskusija par turpmāko pētniecību un rekomendācijas skolotāju-līderu profesionālās darbības uzlabošanai un inovāciju difūzijas veicināšanai. Educational science is putting forward teachers as change agents who are capable of bringing necessary improvements in how the students learning process is happening. The following research thesis aims to investigate how mathematics and science teachers-leaders act as agents to contribute to the process of social innovation diffusion where they diffuse innovations to other teachers. To reach this goal and answer the research questions qualitative research methodology is applied. Analysis of the results gives a descriptive explanation of how teachersleaders influence social innovation diffusion, what kind of other groups of agents are involved and what kind of obstacles teachers-leaders face in this process. Keywords: teachers-leaders, social innovation, innovation diffusion, teaching science and mathematics subjects, school leadership.