Infografiku izmantojums Latvijas Universitātē: pasniedzēju un studentu pieredze
Author
Strautiņš, Reinis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums ir “Infografiku izmantojums Latvijas Universitātē: pasniedzēju un studentu pieredze”. Mana darba problēmjautājumi: Kādi ir tipiskie principi infografiku vizuālās uztveres pamatā? Kā Latvijas Universitātes pasniedzēji un studenti apkopo uztverto informāciju un kāda ir viņu lietošanas pieredze? Mana pētījuma mērķis ir izpētīt, kādi infografiku veidošanas principi jāievēro, lai veicinātu to sapratni. Mana darba teorētiskajā rāmī tiek iekļauta Geštalta teorija un infografiku vizuālā komunikācija. Metodoloģijā sastāv no kvantitatīvās un kvalitatīvās kontentanalīzes, produkcijas uzdevuma un aptaujas. Rezultāti liecina, ka labākie infografiku piemēri ietver laba turpinājuma un kopīga reģiona geštalta principus. Title of the thesis - “Use of infographics in University of Latvia: experience of lecturers and students”. Problem-questions of my study: what are the typical principles underlying visual perception of infographics? How lecturers and students of the University of Latvia structure the information perceived from infographics and what is their user experience? Aim of my research is to explore what principles of designing infographics should be taken into account to increase their understanding. The theoretical framework of my study includes Gestalt theory and visual communication of infographics. Methodology consists of quantitative and qualitative content analysis, production task and a survey. Results indicate that the best infographic examples include the gestalt principles of good continuation and common region.