Ievada uzdevumi skolēnu lasītprasmju attīstībai sākumskolas angļu valodas stundās
Author
Martuša, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Lasīšanas prasmes tiek izmantotas, lai iegūtu un saglabātu informāciju un zināšanas. Tādēļ diplomdarba autore domā, ka skolēnu lasīšanas prasmes vajadzētu attīstīt sākumskolas angļu valodas stundās, piedaloties ievada uzdevumos. Pētījuma mērķis ir uzzināt, kā ievada uzdevumi palīdz jauniem skolēniem attīstīt viņu angļu valodas lasīšanas prasmes. Izvēlētā pētījuma metode ir atsevišķa gadījuma pētījums, īstenots Brīvajā Māras skolā 4. klasē. Datu vākšanas metodes ir intervija ar angļu valodas skolotāju, divas anketas skolēniem, skolotāja novērojuma žurnāla ieraksti un skolēnu atgriezeniskā saite pēc katras no 7 novadītajām mācību stundām ar fokusu uz lasīšanas ievada uzdevumiem.Tika noskaidrots, ka piedaloties ievada uzdevumos, skolēni attīstīja lasīšanas izpratnes prasmes un jutās gatavi pildīt nākamos lasīšanas uzdevumus.Tika secināts, ka skolēnu angļu valodas lasīšanas izpratnes prasmes var tikt attīstītas, ja viņi ir nodrošināti ar rakstisko informāciju. Reading skills are used to acquire and maintain information and knowledge. Thus, the author of the Diploma Paper thinks that students English reading skills should be developed in the primary school English lessons by taking part in warm-up activities. The aim of the study is to find out how warm-up activities help young learners to develop their English reading skills.The chosen method of the research is a case study carried out in Free Mara’s School in Form 4. The data collection methods are an interview with an English teacher, two questionnaires given to students, the teacher’s journal entries and students’ feedback after each of 7 conducted lessons with the focus on reading warm-up activities.It was found out that participating in warm-up activities students developed their reading skills for comprehension and felt prepared to do the reading tasks. It was concluded that students’ English reading skills for comprehension could be developed if they were provided with some written information.