Drāmas paņēmieni angļu valodas runāšanas trauksmes mazināšanai 6. klasē
Author
Upīte, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Lielākā daļa cilvēku, kuri mācās angļu valodu kā svešvalodu, saskaras ar angļu valodas runāšanas trauksmi. Tā negatīvi ietekmē gan skolēnu sniegumu, gan attieksmi. Pētījums tika izstrādāts ar mērķi pārbaudīt, kā drāmas paņēmieni samazināja skolēnu angļu valodas runāšanas trauksmi 6.klasē. Angļu valodas stundās 6.klasē tika izmantotas dažādas drāmas aktivitātes. Darbā tika lietotas tādas datu vākšanas metodes kā diagnosticējošs tests (pirms un pēc drāmas paņēmienu ieviešanas), intervija, novērošana un atgriezeniskā saite. Diagnosticējošā testa rezultāti norādīja, ka skolēni saskārās ar angļu valodas runāšanas trauksmes pazīmēm. Drāmas paņēmienu izmantojums palielināja skolēnu aktivitāti angļu valodas stundās. Skolēni apstiprināja, ka drāmas aktivitātes iedrošināja viņus runāt angļu valodas stundās. Drāmas paņēmieni uzlaboja mācīšanās vidi, kas tika atzīts kā viens no galvenajiem faktoriem, kas palielināja angļu valodas runāšanas trauksmi. Līdz ar to sestās klases skolēnu angļu valodas runāšanas trauksme tika samazināta. Atslēgas vārdi: svešvalodu apguves trauksme, angļu valodas runāšanas trauksme, runātprasme, drāmas paņēmieni, angļu valoda kā svešvaloda. English Language Speaking Anxiety (ELSA) is faced by most learners when learning EFL. Both learners’ achievement and attitude are negatively influenced by ELSA. The Paper was developed in order to examine how drama techniques reduced learners’ ELSA in Form 6. A variety of drama activities were implemented in English lessons in Form 6. The methods of data collection used were the following: a pre-test, an interview, observation field notes, a post-test, and feedback. The pre-test showed that there were signs of ELSA in the research sample. The use of drama techniques increased learners’ activity during EFL lessons. It was agreed by the learners that drama activities had helped them to speak up in English lessons. Drama techniques improved the learning environment, which was recognized to be one of the main factors that increase ELSA, and therefore reduced learners’ ELSA in Form 6. Keywords: FLCA, ELSA, speaking skills, drama techniques, EFL.