Show simple item record

dc.contributor.advisorBite, Ieva
dc.contributor.authorVasiļjeva, Madara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:07:09Z
dc.date.available2016-07-04T01:07:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other55093
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33097
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir noskaidrot vai Facebook lietošanai ir ietekme uz apmierinātību ar ķermeņa tēlu un kodola afektu, un, vai pastāv atšķirības starp Facebook lietošanas un neitrālu mājas lapu skatīšanās ietekmi uz apmierinātību ar ķermeņa tēlu un kodola afektu. Eksperimentālais pētījums tiks veikts balstoties uz iepriekš veiktu eksperimentu (Fardoulya, Diedrichsb, Vartaniana, & Halliwellb, 2015). Pētījumā piedalījās 90 sievietes vecumā no 18 – 30 gadiem (M =25,1, SD = 4,0 ), ar augstāko izglītību, kuras ir reģistrējušās portālā www.facebook.lv. Dalībnieces nejaušā kārtā tika iedalītas trīs grupās, katrā pa 30 cilvēkiem. Pirmās eksperimentālās grupas dalībnieces (M = 23,5, SD = 4,3) pētījumā 20 minūtes skatījās www.facebook.lv mājaslapu ar atslēgas vārdiem – fitnes girls, otrās eksperimentālās grupas dalībnieces (M = 26,4, SD = 3,5) pētījuma izmanto www.facebook.lv mājas lapu un 20 minūtes skatījās savu sieviešu kārtas paziņu attēlus. Kontroles grupas dalībnieces (M = 25,3, SD = 3,9) 20 minūtes skatījās www.meistardarbs.lv mājaslapu. Pētījumā tika izmantotas „Ķermeņa tēla uztveres aptauja” (Body Image Questionnaire, Slade 1990) un „Zviedru kodola afekta skala” (Swedish Core Affect Scale SCAS, Vastfjall, Friman, Garing, Kleiner, 2002). Ar šīm aptaujām tika veikti trīs mērījumi: pirms sociālo tīklu lietošanas, uzreiz pēc 20 minūšu sociālo tīklu lietošanas un 7 dienas pēc eksperimenta. Rezultāti parāda, ka nepastāv statistiski nozīmīgs atšķirības starp Facebook lietošanas ietekmi uz apmierinātību ar ķermeņa tēlu un kodola afektu, un nepastāv atšķirības starp Facebook lietošanu un neitrālu mājas lapu skatīšanos uz apmierinātību ar ķermeņa tēlu un kodola afektu.
dc.description.abstractMaster's thesis aims to clarify or Facebook use has an impact on satisfaction with body image and core affectand whether there are differences between the use of Facebook and neutral website viewing impact on satisfaction with body image and core affect. The pilot study will be conducted on the basis of a previous experiment (Fardoulya, Diedrichsb, Vartaniana, & Halliwellb, 2015).The study included 90 women aged 18 to 30 years (M = 25,1, SD = 4,0), with higher education, who have registered online www.facebook.lv. Participants by random were divided into three groups, each containing 30 people. First experimental group members (M = 23,5, SD = 4,3) for 20 minutes study looked www.facebook.lv websites with key words - fitness girls, the second experimental group members (M = 26.4, SD = 3.5) study used www.facebook.lv website and 20 minutes watching his female acquaintances images. The control group members (M = 25,3, SD = 3,9) for 20 minutes looked www.meistardarbs.lv homepage.The study used "The Body Image Ouestionnaire" (The Body Image Questionnaire Slade 1990) and "Swedish Core Affect scale" (Swedish Core Affect Scale SCAS, Vastfjall, Friman, Garing, Kleiner, 2002). With these surveys were carried out three measurements: a social network user, immediately after 20 minutes of use of social networks and 7 days after the experiment.The results show that there is no statistically significant differences between the effects of the use of Facebook satisfaction with body image and core affect, and there is no difference between the use of Facebook and neutral website viewing satisfaction with body image and core affect.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectsociālie tīkli
dc.subjectFacebook
dc.subjectapmierinātība ar ķermeņa tēlu
dc.subjectkodola afekts
dc.titleFacebook lietošanas ietekme uz apmierinātību ar ķermeņa tēlu un kodola afektu
dc.title.alternativeThe influence of Facebook usage on the satisfaction of the users` body image and core affect
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record