Show simple item record

dc.contributor.advisorRitenberga, Olga
dc.contributor.authorImmure, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:09:40Z
dc.date.available2016-07-04T01:09:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other53424
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33508
dc.description.abstractBakalaura darbā “PM10 līmeņa un velobraucēju uzņemtās dozas novērtējums Rīgas Centra apkaimē” analizēta velosipēdista uzņemtā gaisa piesārņojuma cieto daļiņu (PM10) doza, atkarībā no maršruta. Darba mērķis – novērtēt velobraucēju uzņemto cieto daļiņu koncentrācijas dozu Rīgas Centra apkaimē un izstrādāt metodi alternatīvu maršrutu aprēķināšanai ar iespējami mazāko PM10 dozu. Velobraucējiem tika modelēti alternatīvi maršruti un salīdzinātā uzņemtā PM10 doza. Darbā izmantoti PM10 koncentrācijas, transporta uzskaites un velobraucēju maršrutu dati. Visām Centra apkaimes ielām tika modelētas PM10 koncentrācijas vērtības, ņemot vērā to samazinošos faktorus un satiksmes intensitāti. Tika secināts, ka plānojot maršrutu pēc faktoriem, kas ietekmē PM10 koncentrāciju, velosipēdists var uzņemt vidēji par 9,8 % mazāku dozu.
dc.description.abstractIn the bachelor’s thesis “Evaluation of PM10 concentration, and the exposure of cyclists to it: the case of Centrs neighbourhood in Rīga” the absorbed dose of air pollution particulate matter (PM10) of cyclists is analysed, depending on the route. The aim is to assess the absorbed particle concentration dose of cyclists in Riga’s Central neighbourhood, and to develop a method to calculate an alternative route with lower possible PM10 doses. Alternative routes were modeled for cyclists and the absorbed doses of PM10 were compared. The study uses PM10 concentrations, transport records, and bicycle route data. PM10 concentration values were modeled for all the streets of the Centre neighbourhood taking into account the mitigating factors and traffic intensity. It was concluded that, planning a route by factors that affect the PM10 concentration, a cyclist can absorb on average a 9.8% lower dose.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVides zinātne
dc.subjectcietās daļiņas
dc.subjectgaisa piesārņojums
dc.subjectikdienas velobraukšana
dc.subjectvelo infrastruktūra
dc.titlePM10 līmeņa un velobraucēju uzņemtās dozas novērtējums Rīgas Centra apkaimē
dc.title.alternativeEvaluation of PM10 concentration and the exposure of cyclists to it: the case of Centrs neighbourhood in Rīga
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record