Tiesības uz taisnīgu tiesu un tiesības uz komercnoslēpumu
Author
Šenbrūna, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Briede, Jautrīte
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Nereti administratīvā procesa tiesā laikā rodas nepieciešamība noteikt ierobežojumu lietas dalībniekiem iepazīties ar noteiktu daļu lietas materiālu. Šādas tiesas tiesības ir noteiktas Administratīvā procesa likuma 145.panta ceturtajā daļā, lai aizsargātu komerciālo noslēpumu. Tas ir uzskatāms par ierobežojumu tādu tiesību uz taisnīgu tiesu elementiem kā tiesības iepazīties ar lietas materiāliem un tiesības tikt uzklausītam. Maģistra darba mērķis ir izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus par tiesību uz taisnīgu tiesu un tiesību uz komercnoslēpumu kolīzijas risinājuma vadlīnijām, kas būtu jāņem vērā administratīvajā procesa tiesā. Maģistra darba uzdevumi darba mērķa sasniegšanai ir apkopot nozīmīgākās nacionālo tiesu, Eiropas Cilvēktiesību tiesas un Eiropas Savienības tiesas un ar to saistīto kompetento personu un zinātniskās literatūras atziņas. Pētījuma rezultātā autore secinājusi, ka liedzot lietas dalībniekam tiesības iepazīties ar daļu lietas materiālu, netiek ierobežota iespēja ievērot tiesību uz taisnīgu lietas izskatīšanu pamatprincipu. Skatāms vai viss process kopumā ir bijis taisnīgs vai ir nodrošināti citi tiesību uz taisnīgu tiesu elementi, kas aizskārumu nolīdzina. Often, during the administrative proceedings before the Court it is necessary to set a limit on the parties to meet with a certain part of the file. In order to protect commercial secrets, such courts rights are established in Administrative Procedure Law article 145 paragraph four. This constitutes such right to a fair trial elements as access to administrative case file and the right to be heard. Master's work purpose is to make conclusions and proposals for right to a fair trial and right to commercial secrets conflict resolution guidelines which should be taken into account in the administrative process in court. Master's work task is to collect the most significant recognitions made by national courts, the European Court of Human Rights and the European Union Court and the judicial literature. The authors main conclusion is that denying the party rights to access part of the administrative case file does not mean that right to a fair hearing is denied as the basic principle. Must consider that process as whole has been fair and has been secured other rights to a fair trial elements.