Konkursi kā grāmatniecību un rakstniecību veicinošs faktors
Author
Voropajeva, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zanders, Viesturs
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Par maģistra darba “Konkursi kā grāmatniecību un rakstniecību veicinošs faktors” pētījuma problēmu uzskatāms fakts, ka grāmatu tirgū dominē tulkotie ārvalstu bestselleri, atstājot latviešu oriģinālliteratūru novārtā. Pētījumā analizētie konkursi “Zvaigznes grāmata” un “Lata romāns” ir organizēti, lai mudinātu autorus iesniegt aizraujošus un kvalitatīvus oriģinālliteratūras manuskriptus. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai konkursi mudina autorus rakstīt kvalitatīvu oriģinālliteratūru. Darbs balstīts hermeneitikā. Izmantota masu kultūras teorija un R.Darntona komunikācijas modelis. Pētījumā izmantota intervija, datu analīze, diskursa analīze un bibliometrija. Ir veikta grāmatu analīze, kas publicētas caur konkursiem, izpētītas rakstnieku iespējas Latvijā un definētas veiksmīga komerciāla teksta pazīmes. Study problem of master thesis “Writing contests as contributing factor of writing and book publishing” is that book market is dominated by translated foreign bestsellers, leaving Latvian literature behind. In study are analysed two writing contests: “Zvaigznes grāmata” and “Lata romāns”. They have been started to encourage writers to create exciting and qualitative manuscripts. The study aim is to find out whether the contests encouragef authors to write qualitative literature. The study was based on hermeneutics. There has been used mass cultural theory and R.Darnton communication model. Used research methods: interview, data analysis, discourse analysis and bibliometrics. As a result there has been made published book analysis, researched writers opportunities in Latvia and defined a successful commercial text features.