Pedagoģiskais atbalsts skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem vispārējā izglītības iestādē X
Автор
Ceruka, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba temats ir „Pedagoģiskais atbalsts skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem vispārējā izglītības iestādē X”. Darba autore ir Kristīne Ceruka. Darba mērķis ir izzināt pedagoģisko atbalstu skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem vispārējā izglītības iestādē X. Diplomdarbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tiek iekļauta zinātniskās literatūras pedagoģijā un psiholoģijā analīze par skolēniem ar viegliem garīgās attīstības tarucējumiem, šo skolēnu raksturojums, kā arī iekļaujošās izglītības nozīme. Tiek veikts ieskats par mācību procesu un pozitīvas mācību vides aspektiem mācību motivācijas veidošanai skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem. Praktiskajā daļā veikta skolēnu ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem vispārējā izglītības iestādē X sākotnējā izpēte, šo skolēnu iekļaušanās, sniegtais pedagoģiskais atbalsts. Apkopoti un izvērtēti pētījumā iegūtie dati, kā rezultātā izstrādāta pedagogu darbības programma izglītojamiem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem vispārējā izglītības iestādē X. Atslēgas vārdi: atbalsts, iekļaujošā izglītība, pedagogs, skolēni, viegli garīgās attīstības traucējumi, vispārējā izglītības iestāde The topic of this Diploma Paper is “Pedagogical Support for Students with Minor Developmental Disabilities in the Comprehensive Educational Institution X”. The author of this Paper is Kristīne Ceruka. The aim is to study the possibilities of the pedagogical support for students with minor developmental disabilities in the comprehensive educational institution X. The Diploma Paper consists of two parts – a theoretical and a practical one. The theoretical part includes analysis of scientific pedagogical and psychological literature about the students with minor developmental disabilities, their description, and the meaning of an inclusive education. The Paper provides overview of learning process and aspects of positive learning environment in order to facilitate motivation of learning for students with minor developmental disabilities. The practical part studies the student with minor developmental disabilities in the comprehensive educational institution X, how they are incorporated in the learning process and the educational support provided. It gathers and evaluates the data collected in the research helping to develop an action program for teachers working in the comprehensive educational institution X with students with minor developmental disorders. Keywords: support, inclusive education, teacher, students, minor developmental disorders, comprehensive educational institution