Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasma
dc.contributor.authorReča, Karina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-01-24T02:01:26Z
dc.date.available2017-01-24T02:01:26Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other56495
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34536
dc.description.abstractDažkārt, sarunājoties ar bērnu, grūti saprast, ko viņš saka, vai vispār ir sapratis, par ko ir runa. Mūsdienās sastopami ļoti daudz bērnu, kuriem ir valodas sistēmas nepietiekama attīstība. Ja bērnam ir traucēta pilnīgi visa valoda, arī 5 – 6 gadīgiem ir grūti kontaktēties ne tikai ar pieaugušajiem, bet arī ar vienaudžiem. Visbiežāk bērniem ar tādām problēmām ir ļoti mazs vārdu krājums un saistītā runa vāji attīstīta. Tādi bērni vēlāk sāk runāt vai viņiem runas attīstība apstājas noteiktajā līmenī. Dažreiz ir sastopami vēl kādi traucējumi, piemēram, jaukti vai mācīšanas attīstības traucējumi, alerģijas, dzirdes traucējumi utt. Lai pilnveidotu vārdu krājumu un aktivizētu saistīto runu, vajag stimulēt bērnu domāt plašāk un būt drošākam. Šajā diplomdarbā pētīti 5 – 6 gadīgo bērnu valodas sistēmas nepietiekama attīstība. Viņiem būs piedāvāti stāsti, pasakas, sēriju attēli utt., lai aktivizētu saistīto runu un pilnveidotu vārdu krājumu. Pētījums veikts, lai izprastu, cik efektīvi ir piedāvātie materiāli un metodes, lai palīdzētu bērnam aktivizēt saistīto runu. Apkopots 5 – 6 gadīgu bērnu raksturojums, kurā būs paskaidrots, kādai vajadzētu būt bērnu attīstībai konkrētā vecumposmā. Raksturota valodas sistēmas nepietiekamas attīstības būtība un tas izpausmes. Praktiskais pētījums ir par bērnu saistītas runas aktivizēšanu. Darba novitātē piedāvāta bērniem pasakas stāstīšana, logopēdiskas spēles un rotaļas saistītas runas attīstīšanai. Rotaļas pārveidotas un aprobētas logopēdiskajām nodarbībām. Veikti secinājumi, par pētījuma rezultātiem un panākumiem.
dc.description.abstractSometimes, talking with children, is difficult to understand what he says or understood what about he say. Nowadays are many children who have language system underdevelopment. If your child has disturbed all language system, 5-6 years of age have difficult to contact with adults and with peers. Most often, children with such problems is very small vocabulary and connected speech underdeveloped. These children later begin to talk or speech development stops at the requisite level. Sometimes found further problems, such as mixed or learning disabilities, allergies, hearing problems and other. To improve vocabulary and activate related speech, is necessary to stimulate the children to think more and be safer. This diploma explored 5 – 6 year old children's language system underdevelopment. They will offer stories, fairy tales, a series of images, etc., to activate speech related and improve vocabulary. The explored was conducted to understand the effectiveness of the proposed materials and techniques to help activate the children related speech. Summarized 5 – 6 year old children's characteristics, which will explain what should be the development of children a particular age group. Describes the language system underdevelopment essence and manifestations. Practical explored about children's speech-related activation. Novelty offered to children fairy tales telling, speech therapy games and games related to the development of speech. Toys modified and validated speech therapy classes. Made to the conclusions of the study results and success.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectvalodas sistēmas nepietiekama attīstība
dc.subjectsaistīta runa
dc.subject5 – 6 gadīgie bērni
dc.subjectvārdu krājums
dc.titleSaistītās runas aktivizēšana 5-6 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
dc.title.alternativeActivation of the Coherent Speech of 5-6 years Old Children with Insufficient Development of the Language System
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record