• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Strukturētās valodas apguve saziņas veicināšanai 7-11 gadus veciem bērniem ar mācīšanās traucējumiem

Thumbnail
View/Open
299-56507-Kudina_Ieva_ik14143.pdf (3.377Mb)
Author
Kudiņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma “Strukturētās valodas apguve saziņas veicināšanai 7-11 gadus veciem bērniem ar mācīšanās traucējumiem” mērķis ir demonstrēt, pētīt un pārbaudīt saziņas apguves metodi, kas balstītas uz matemātiskās loģikas izteiksmes līdzekļiem. Darbs pamatots ar teoriju par smadzeņu darbību, izmantojot analītisko uztveres un informācijas apstrādes mehānismu. Smadzeņu darbības principi ietverti strukturētās valodas apguves metodē – spēles izmantošanā 7-11 gadus veciem bērniem ar mērķi attīstīt saziņu, lietot ikdienā. Bērnu darbošanās laikā ar spēlēm tiek paplašināts gan valodas krājums, gan loģiskās valodas izteiksmes līdzekļu lietojums. Izveidotās spēles piemērotas bērniem ar mācīšanās traucējumiem, kuriem nepieciešama īsa, kodolīga informācija mācību mērķu sasniegšanai. Pētījuma dati liecina, ka izveidotā spēļu kopa pilnveido bērnu saziņu.
 
The aim of the research paper “Structured language learning for communication promotion for kids 7-11 years age old with learning difficulties” is to demonstrate, investigate and prove communication method, which is based on mathematical logic expressions. The research work is substantiated with theory about brain activity, using analytic perception and information processing mechanism. The brain working principles are included in structured language learning method – the use of game for children age 7-11 years old with the aim to develop the communication, to develop the communication in every day’s life. During the working process with games the kids expanded both the amount of words in language and the logical language expression use of means. Created games are suitable for kids with learning difficulties, the kids which needs short, succinct information for learning target achievement. The data of research shows that the created game scope improves the communication for kids.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34542
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV