Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorPlūksna, Vita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-01-24T02:01:29Z
dc.date.available2017-01-24T02:01:29Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other56509
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34544
dc.description.abstractDarba autore ir studiju programmas Speciālās izglītības skolotājs/skolotājs logopēds studente Vita Plūksna. Diplomdarbs „Runas un valodas prasmju veicināšana divgadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē X” . Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt divgadīga bērna valodas un runas prasmju attīstību un praktiski pārbaudīt, kā regulāri vingrinājumi sekmē runas un valodas attīstību. Diplomdarba autore uzskata, ka nodarbojoties ar bērniem jau agrā vecumā, ir iespēja bērna runas un valodas attīstību sekmīgi veicināt un uzlabot, kā arī, nodrošināt, ka divos gados bērns ir apguvis savam vecumposmam atbilstošu vārdu krājumu un spēj pietiekoši komunicēt ar apkārtējiem. Balstoties uz teorētiskajā darba daļā aplūkotajām dažādu autoru darbu atziņām, var secināt, ka runas un valodas attīstība vienlīdz svarīga ir gan vecāka un bērna, gan skolotāja un bērna saskarsme, kas palīdz bērnam veiksmīgāk apgūt nepieciešamo. Praksē tika pārbaudīti divgadīgi bērni Pirmsskolas izglītības iestādē X, kuru vecāki gada sākuma ir griezušies iestādē ar lūgumu, lai vņu bērns apmeklētu logopēdu, jo savos divos gados bērns izdveš tikai skaņu savārstījumus vai pielāgojis savas vajadzības vienai vai dažiem vārdiem. Atkārtotā pārbaudē ir pierādījies, ka regulāri darbojoties ar bērniem logopēdiskās nodarbībās, kuras akcentē arī pirmsskolas skolotāja darbs un vecāku darbs mājās, ir manāmi uzlabojusies bērnu valodas un runas attīstība un sapratne. Atslēgas vārdi: Runa un valoda, divgadīgi bērni, runas prasmju pilnveide, pirmsskolas izglītības iestāde.
dc.description.abstractThe author of this Diploma Paper is Vita Plūksna, a student of the Study Programme Special Education Teacher/Teacher-Speech Therapist. The Diploma Paper Develope speech and language skills for two year old children in preeschool X. Aim of the research: to theoretically analyse the development of speech and language skills of a two-year-old and practically test the effectiveness of regular exercises in facilitation of speech and language skills. The author of this Paper believes that by involving children in different activities already at an early age, one can successfully facilitate and improve development of the speech and language skills, as well as to ensure that at the age of two the child has mastered a vocabulary adequate for his age and is able to communicate with others. On the basis of the different ideas expressed in the works reviewed in the theoretical part of this Paper, one can conclude that for the development of child’s speech and language skills the communication between the child and his parents, as well as between the child and his teacher, is equally important and helps the child to master the necessary skills more easily. In the practical part of this Paper, children at the age of two of the educational institution X, whose parents at the beginning of the year had asked for help from a speech therapist, were analysed, since at their age the children were only uttering different sounds or had adjusted one or several words for their needs. By conveying repeated tests, it has been proved that involving the child in regular speech training activities that emphasize the work of a preschool teacher and his parents at home, the speech and language skills of a child have considerably improved. Key words: speech and language, children at two years of age, speech skill development, preschool educational institution.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectRuna un valoda
dc.subjectdivgadīgi bērni
dc.subjectrunas prasmju pilnveide
dc.subjectpirmsskolas izglītības iestāde
dc.titleRunas un valodas prasmju veicināšana divgadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē X
dc.title.alternativeDevelope Speech and Language Skills for Two Year Old Children in Preeschool X
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record