Show simple item record

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilze
dc.contributor.authorRzajeva, Eļmina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-01-24T02:01:34Z
dc.date.available2017-01-24T02:01:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other56574
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34553
dc.description.abstractDiplomdarba temats ir „ Rotaļu ar dziedāšanu izmantošana latviešu valodas apguvei mazākumtautību pirmsskolas izglītības iestādēs 5- 6 gadu vecumā”. Pētījuma mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pētīt 5-6 gadus vecu bērnu valodas sekmēšanas iespējas mazākumtautību grupās ar rotaļu ar dziedāšanu palīdzību. Pētījuma jautājums: Vai, regulāri iesaistot mazākumtautību bērnu dienas ritē rotaļas ar dziedāšanu, tiek sekmēta 5-6 gadīgu bērnu latviešu valodas apguve? Darba teorētiskajā daļā analizētas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības, pedagogu un psihologu atziņas par bērna otrās valodas apguvi pirmsskolā, otrās valodas apguves īpatnībās pirmsskolas vecumā 5-6 gadu vecumā, analizēts rotaļu jēdziens, rotaļu iedalījums un konkrētāk muzikālās rotaļas pirmsskolā, to izmantojums otrās valodas apguvē. Darba praktiskajā daļā tiek veikta anketēšana, veikta pedagoģiskā novērošana, veikta izmēģinājumdarbība ar bērniem, atlasot un organizējot dažādas muzikālās rotaļas. Atslēgvārdi: runas attīstība, otrā valoda, vārdu krājuma paplašināšana un aktivizēšana, muzikālās rotaļas.
dc.description.abstractThe title of the Diploma paper is “The use of games with singing for the acquisition of the Latvian language in minority preschools at the age of 5-6 years”. The aim of the study is to explore theoretically and in practice the possibilities of facilitating the language acquisition of 5-6 years old children with the help pf games with singing in minority preschool groups. The research question: Is the acquisition of the Latvian language of 5-6 years old minority children facilitated if games with singing are regularly included in their everyday activities? The regularities relating to the preschool senior children’s development, the ideas expressed by pedagogues and psychologists on the second language acquisition in the preschool, the peculiarities of the second language acquisition of 5-6 years old children in the preschool are analysed in the theoretical part. The theoretical part also discusses the notion of games, the classification of games and musical games in the preschool in particular, and their use in the acquisition of the second language. The practical part of the Diploma paper describes the pedagogical observation, the practical work with children selecting and organizing different musical games as well as the findings of the questionnairing. Key words: language development, second language, enrichment and activation of the vocabulary, musical games.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectotrā valoda
dc.subjectvārdu krājuma paplašināšana un aktivizēšana
dc.subjectrunas attīstība
dc.subjectmuzikālās rotaļas
dc.titleRotaļu ar dziedāšanu izmantošana latviešu valodas apguvei mazākumtautību pirmsskolas izglītības iestādēs 5- 6 gadu vecumā
dc.title.alternativeThe Use of Games with Singing for the Acquisition of the Latvian Language in Minority Preschools at the Age of 5 - 6 Years
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record