Show simple item record

dc.contributor.advisorLasmane, Skaidrīte
dc.contributor.authorFronts, Roberts
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2017-02-07T02:02:00Z
dc.date.available2017-02-07T02:02:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other56829
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34764
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums „Televīzijas reklāmas ētika: vardarbības un brutalitātes manifestācijas televīzijas reklāmās analīze”. Par pētījuma objektu izvēlētas divas sociālās reklāmas kampaņas: 1) Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) kampaņa "Pārtrauc klusēšanu!" un 2) Ceļu Satiksmes Drošības Direkcijas (CSDD) reklāma „Pierādi sevi citur nevis uz ceļa” audiovizuālā satura rullīši. Darbā izvirzītais mērķis ir noskaidrot abu reklāmas kampaņu audiovizuālo vēstījumu, apskatot izmantotos un neaizmantotos vardarbības un brutalitātes semiotiskos kodus, kā arī noskaidrot pētījumā iesaistīto cilvēku reakciju uz abām reklāmas kampaņām. Pētījumā apskatītas teorijas par reklāmas ētiku un psiholoģiski ietekmējošo ietekmi uz sabiedrību, tāpat ietverta semiotikas teorija, kur tika izšķirti audiovizuālā vēstījuma tehniskie un sociālie semiotikas kodi. Pētījumā analizētas arī sabiedrības domas par abu reklāmas kampaņu ietekmi, kas izzināta pateicoties fokusgrupas intervijai. Pētījumā izvēlētas divas pētniecības metodes, attiecīgi semiotiskā analīze, lai analizētu vizuālās komunikācijas kodus un fokusgrupas intervijas, lai noskaidrotu viedokli par psiholoģisko ietekmi uz cilvēka uztveri. Izvirzītais mērķis,izprast šo sociālo reklāmu nozīmi un ietekmi uz sabiedrību ir sasniegts un noskaidrots. Vizuālās komunikācijas vēstījumā tika prezentēta sociāli svarīgas tēmas, īpaši uzsverot sabiedrībā aktuālas diskusijas par vardarbību ģimenēs un vardarbīgu attieksmi uz ceļa.
dc.description.abstractThe subject of this bachelor’s thesis is „Television advertising ethics: analysis of violence and brutality manifestations in television commercials”. The object of the study is two social issue campaigns: 1) The State Children Rights Protection Inspectorate (VBTAI) campaign "Stop the silence!" and 2) the Road Traffic Safety Directorate (CSDD) advertisement "Prove yourself elsewhere and not on the road" audiovisual content. The aim of this thesis is to find out two advertising campaigns audiovisual message by looking at the used and unused violence and brutality semiotic codes, as well as to get verbal response and opinions from the people involved in the study. Theoretical part is based on the theory of ethics of advertising and how advertisments can affect psychological impact on the society. Also containing semiotic theory and analysis of public opinion on the impact of an advertising campaign, explored through focus group interviews. Research part contains two research methods, the semiotic analysis to analyze visual communication codes and focus group interviews to find out psychological impact on the human perception, when violent and brutal content is shown to them as social issue campaign. The aim of this thesis is achieved, as socially important topics were presented as audiovisual communication message, with particular emphasis on community discussions regarding domestic violence and ill-treatment on the road.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectĒtika
dc.subjectVardarbība
dc.subjectBrutalitāte
dc.subjectTelevīzija
dc.subjectSociālā reklāma
dc.titleTelevīzijas reklāmas ētika: vardarbības un brutalitātes manifestācijas televīzijas reklāmās analīze
dc.title.alternativeTelevision advertising ethics: analysis of violence and brutality manifestations in television commercials
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record