Beisbola rāmējumi Latvijas nacionālo un reģionālo laikrakstu publikācijās (2010. gada marts - 2016. gada oktobris)
Author
Usāne, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņš, Didzis
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā par rāmējumiem Latvija nacionālajos un reģionālajos laikrakstos ir apskatīti un analizēti beisbola rāmējumi Latvijā. Pētījuma ietvaros ir pētīti Latvijas nacionālie laikraksti “Diena”, “Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai”, “Latvijas Avīze” un “Sporta Avīze”, kā arī reģionālie laikraksti “Baldones ziņas”, “Jelgavas Vēstnesis”, “Siguldas Novada Ziņas”, “Valmiera domā un rada”, Valmieras laikraksts “Liesma”, kā arī “Rīgas un Apriņķa Avīze”, laika posmā no 2010.gada marta līdz 2016.gada oktobrim. Darba teorētiskajā daļā ir ietverti teorētiskie aspekti reprezentācijā un rāmējumos, kā arī mediju un sporta reprezentācijā. Bakalaura darba pētnieciskajā daļā ir izmantota kvantitatīvā un kvaltitatīvā kontentanalīze, kā arī rāmējumu analīze. Pētījuma rezultāti atklāj, ka beisbols pētījumam atlasītajos laikrakstos tiek rāmēts pārsvarā statistiskos, negatīvos un asociatīvos rāmjos. Kas liecina par informācijas trūkumu par beisbolu kā sportu un diezgan izteiktu ekspektāciju kopumu gan mediju autoru, gan auditorijas personiskajā apziņā par beisbola nūju pielietojumu. In bachelor work about framing in Latvian National and Regional Newspapers are considered and analyzed the frames of baseball in Latvia. In research are examined following Latvian National Newspapers “Diena”, “Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai”, “Latvijas Avīze” and “Sporta Avīze”, as well as Regional Newspapers “Baldones ziņas”, “Jelgavas Vēstnesis”, “Siguldas Novada Ziņas”, “Valmiera domā un rada”, Valmieras laikraksts “Liesma”, as well as “Rīgas un Apriņķa Avīze”, in period from March 2010 till October 2016. Theoretical part includes theoretical aspects of representation and framing, as well as media and sport’s representation. In study part of bachelor work are used both quantitative and qualitative content analysis and analysis of framing. The research showed that baseball in selected newspappers is framed mosly in statistical, negative and asossiative frames. This shows both lack of information about baseball as sport and quite severe expectation volume in both media producer and personal thoughts of audience about usage of baseball bat.