Pusaudžu iekšējās motivācijas un emociju regulācijas saistība ar uztverto skolotāju atbalstu
Author
Rolle-Kupliņa, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Damberga, Ilze
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis ir sniegt ieskatu, kā savā starpā saistīts uztvertais skolotāju atbalsts ar iekšējo motivāciju un emociju regulāciju pusaudžiem. Pētījuma ietvaros tika izveidota izlase, tajā iekļaujot 108 pusaudžus vecumā no 13 līdz 15 gadiem, no tiem 54 meitenes un 54 zēni. Pētījumā izmantotas trīs metodes: Emociju Regulācijas aptauja (ERQ), Iekšējās motivācijas aptauja (IMI), un Skolotāju Atbalsta skala (TSS). Rezultāti liecina, ka pastāv statistiski nozīmīgas sakarības starp skolēnu tādiem iekšējās motivācijas aspektiem kā interesi, prieku un skolotāja ieinteresētību, gatavību palīdzēt un pieejamību latviešu valodas priekšmetā. Rezultāti liecina, ka pastāv statistiski nozīmīgas dzimumatšķirības vienā no emocionālās regulācijas stratēģijām (izpausmju apspiešanā), kā arī vienā no iekšējās motivācijas aspektiem (uztvertā izvēle matemātikas priekšmetā) - zēnu rādītāji abos mērījumos ir statistiski nozīmīgi augstāki. Atslēgas vārdi: emociju regulācija, iekšējā motivācija, uztvertais skolotāju atbalsts, pusaudzis The aim of this study was to gain insight how perceived teacher’s support coorelates to intrinsic motivation and emotional regulation in adolescents. Within the study,108 teenagers between the ages of 13 to 15 were selected, of them participated 54 girls and 54 boys. In the study were used three methods: Emotional Regulation Questionnaire (ERQ) , Intrinsic Motivation Inventory (IMI), and the Teacher Support Scale (TSS). The results, in the research group of the Latvian language class, showed a statisticly significant relationship between such intrinsic motivation aspects as adolscent’s interest, enjoyment and a teacher’s interest, willingness to help and accessibility. The results showed statistacally significant diferences between genders in one of the emotion regulation strategies (expressive suppression), as well in one of the intrinsic motiovation aspects (perceived choice in math class) – boys scores in both calculations are statistacally significantly higher. Key words: intrinsic motivation, emotion regulation, perceived teacher’s support, adolescents