Sociālpedagoģiskā darbība sociāli emocionālo prasmju pilnveidošanā vardarbības mazināšanā 7.-9.klasēs
Author
Šetlere, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kraģe, Gunta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
par Daces Šetleres diplomdarbu „Sociālpedagoģiskā darbība sociāli emocionālo prasmju pilnveidošanā vardarbības mazināšanā 7. – 9. klasē". Diplomdarba mērķis ir raksturot vienaudžu savstarpējās vardarbības veidus, cēloņus un sekas, izstrādāt un aprobēt sociālpedagoģisko programmu sociāli emocionālo prasmju pilnveidošanā vardarbības mazināšanā 7. – 9. klasēs. Diplomdarba teorētiskajā daļā apskatīts vardarbības jēdziens, vardarbības veidi, tās cēloņi un sekas, kā arī raksturota sociāli emocionālās audzināšanas nozīme vardarbības mazināšanā skolā. Praktiskajā daļā veikts pētījums par vardarbības veidiem un tās biežumu skolā. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, tika modelēta sociālpedagoģiskās darbības programma sociāli emocionālo prasmju pilnveidošanā vardarbības mazināšanai skolā, un veikta tās aprobācija. Atslēgvārdi: emocionālā inteliģence, pusaudži, sociāli emocionālā audzināšana, sociāli pedagoģiskā darbība, vardarbība about Dace Šetlere’s diploma thesis "Social Pedagogical Activity to Improve Social Emotional Skills to Decrease Violence in Grade 7-9". The goals of the thesis were to describe forms of peer violence, reasons and consequences and develop socially pedagogical action program to improve social emotional skills for violence reduction in grades 7 – 9. The theoretical part are dissussed: concept of violence, forms of violence, reasons and consequences, social emotional learning and violence reductions possibilities. The practical part consists of a research on peers violence at 7 – 9 grades. It also includes development and implementation of socio- pedagogical activity program for social emotional skills improvement to reduce violence in grades 7 - 9. Development of program was based on the results of teacher and pupil surveys and the professional interview. Key words: emotional inteligence, social emotional learning, socio-pedagogical activity, teenagers, violence