Abstraktais ekspresionisms kā emociju refleksijas līdzeklis vizuālās mākslas stundās 8. klasē
Author
Trukšāns, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Austra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Jāņa Trukšāna diplomdarba tēma ir “Abstraktais ekspresionisms kā emociju refleksijas līdzeklis vizuālās mākslas stundās 8. klasē”. Darba mērķis ir apzināt abstraktā ekspresionisma mākslas virziena nozīmi emociju refleksijai 8. klases vizuālās mākslas mācību stundās. Diplomdarbā autors apskata abstraktā ekspresionisma mākslas virzienu, kultūras un politiskos priekšnoteikumus, kas sekmēja tā veidošanos, virziena spilgtāko pārstāvju daiļradi un emociju nozīmi viņu darbos. Darba ietvaros ir apskatīta emociju nozīme pētāmās grupas vecumposmā un mācību procesā. Darba autors ir izstrādājis uzdevumu kopu vizuālās mākslas mācību priekšmetā 8. klasei, kas ļāva iepazīties ar abstraktā ekspresionisma mākslas virzienu un tā spilgtāko pārstāvju daiļradi, kā arī apzināt abstraktā ekspresionisma priekšrocību emociju refleksijai. Autors ir secinājis, ka abstraktā ekspresionisma apguve veicina skolēnu spēju apzināt un reflektēt par savām emocijām, sekmē skolēnu interesi par tēmas apguvi mācību procesā. Darbam ir 3 nodaļas, 16 apakšnodaļas un 11 pielikumi. Janis Truksan`s theme of the thesis is “Abstract Expressionism as the Means of Emotional Reflection in 8th Grade Visual Art Lessons”. The aim of the paper is to identify the significance of abstract expressionism art movement´s influence on the emotional reflection in 8th grade visual art lessons. The author of the study explores abstract expressionism art movement, cultural and political preconditions that contributes to it´s formation, the creative works of the brightest movement representatives and the role of emotions in their works. The paper deals with the significance of the emotion in the learning process and age group under the research. The author has developed a set of tasks for the 8th grade visual art lessons that has allowed to get acquainted with the abstract expressionism art movement, creative works of the brightest artists of the movement as well as explore abstract expressionism advantage in emotional reflection. The author has concluded that the acquisition of abstract expressionism fosters students´ ability to identify and reflect on their emotions, fosters students´ interest in the learning process. The paper has three chapters, 16 sub-paragraphs and 11 annexes.