Montesori pedagoģija koriģējoši attīstošā darbībā 5 – 6 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
Автор
Vītola, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba nosaukums: “Montesori pedagoģija koriģējoši attīstošā darbībā 5 – 6 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību”. Darba autore: Evija Vītola Darba vadītāja: Dr. paed. Profesore Sarmīte Tūbele Maģistra darbā veikts gadījuma pētījums, kura mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt rakstītprasmes, lasītprasmes un stāstītprasmes veidošānās pilnveidi koriģējošās iespējas bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību izmantojot Montesori pedagoģiju. Lai sasniegtu maģistra darba mērķi, pētījumā tika izpētīta literatūra par bērna attīstības raksturojumu kopveselumā, kas veicina bērna veiksmīgu attīstību. Kas ir valodas un runas attīstība, kāda nozīme ir valodai bērna pilnvērtīgai attīstībai, kā arī tiek aprakstīts vairāku autoru viedoklis par valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, to cēloņi, simtomi un sekām. Montesorī pedagoģija, kā tā darbojas, kāda nozīme Montesori pedagoģijai ir bērna attīstībā kopumā un kādu iespaidu, tā atstāj uz visu bērnu valodu kopumā. Maģistra darbā autore apraksta gadījuma pētījuma metodoloģijas, koriģējoši attīstošā darbībā bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību izmantojot Montesori pedagoģiju un tajā iegūto datu analīze. Balstoties uz pētījuma teorijas un empīriskās daļas iegūto datu analīzi, darba autore izstrādāja ieteikumus grupas skolotājām bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību veiksmīgai valodas attīstībai. Maģistra darbā ir 147 lapaspuses, 5 tabulas un 10 attēli. Darbam pievienoti 12 pielikumi. The title of the present master paper is the following: Montessori Pedagogy in Corrective and Developmental Work with 5-6 Years Old Children with Language System and Speech The author: Evija Vitola Adviser: Dr. Paed. Professor Sarmite Tūbele The MA paper is based on the case study, which aim is to investigate theoretical materials and to test writing, reading and speaking skills development of children with specific language impairment using the Montessori pedagogy. In order to achieve the aim of the MA thesis, the literature on children's development and factors contributing to their successful development was researched. The essence of language and speech development, the importance it has in child's full development, as well as the opinions of several authors on specific language impairment, its causes, symptoms and consequences are being analysed in the present paper. Montessori pedagogy, how it works, the role and the effects of it on a child's development are researched in the present paper as well. Based on the theoretical and empirical parts of the data analysis, the author of the present paper developed a number of recommendations that might be used by teacher working with children with specific language impairment in order to succeed in their language development. The MA paper consists of 147 pages, 5 tables and 10 figures and 12 appendixes.