Vajadzību izvērtējums ekonomikas apguvei sociālo zinību stundās vakarskolā
Author
Orbitāne, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Golubeva, Ausma
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir “Vajadzību izvērtējums ekonomikas apguvei sociālo zinību stundās vakarskolā”. Maģistra darba mērķis ir noskaidrot skolēnu vajadzības ekonomikas efektīvai apguvei sociālo zinību stundās vakarskolā. Maģistra darba pētnieciskie jautājumi: 1)izzināt skolēnu vajadzības ekonomikas komponenšu efektīvai apgūšanai, ņemot vērā vakara (maiņu) vidusskolas skolēnu vecuma īpatnības; 2)mācību satura ekonomikas komponenšu atbilstība, ņemot vērā vakara (maiņu) vidusskolas skolēnu vecuma īpatnības; 3)efektīvo mācību metožu un paņēmienu izpēte un pielietošana vakara (maiņu) vidusskolā. Maģistra darbs sastāv no četrām daļām: 1)Mācību process vakara (maiņu) vidusskolās un tā īpatnības Tiek piedāvāts materiāls par vakara (maiņu) vidusskolas mācību procesu, tā īpatnībām un aktualitāti. 2)Sociālo zinību komponentes un to raksturojums. Tiek aplūkots jautājums par sociālo zinību ekonomikas komponentēm un to raksturojums. 3)Pētījuma metodoloģija un dizaina apraksts. Tiek izpētīts aktuāls ekonomikas komponentes mācību saturs, efektīvākās metodes un to aprobācija. 4)Ieteikumi - uz aprobācijas pamata izstrādāt ieteikumus ekonomikas komponenšu mācību saturam un ieteikt visefektīvākās mācību formas vakara (maiņu) vidusskolās. Pielikumos ir anketas, novērošanas tabula, skolēnu pašnovērtējums, stundu konspekti. Master's thesis under the titlle " Needs Analysis for the Acquisition of Economics in Social Science Lessons in Night School ". The aim of the Master's thesis is to clarify the students' needs for effective acquision of economy topics at the social studies classes in the evening school. Master's thesis research questions/objectives: 1) to reserach students 'needs in economic topics for more effective acquisition taking into consediration evening/vocational school students' age peculiarities; 2) economic topics curriculum components relevance, taking into account the evening/vocational secondary school students' age characteristics/peculiarities; 3) to research and pilot the most effective teaching methods and techniques applicable in the evening/vocational secondary school. Master's thesis consists of four parts: 1)Learning process in the evening/vocational secondary schools and its peculiarities. There is provided material for the evening/vocational secondary school process, its peculiarities and topicality. 2)Social studies components and their characteristics. Deals with the question of the social studies economic components and their characteristics. 3)Research methodology - design description. Examines topical curriculum components of the economy themes, more efficient methods and their approbation. 4)Suggestions - on the pilot basis to draw up recommendations for the economic component learning content and recommend the most effective forms of teaching in the evening/vocational secondary schools. Appendixes - questionnaires, observation table, the pupils' self-assessment, lesson plans and summaries.