Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasma
dc.contributor.authorVīksne, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-02-15T02:01:11Z
dc.date.available2017-02-15T02:01:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other56816
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34866
dc.description.abstractMaģistra darba nosaukums: „Vārdu krājuma aktivizēšana 4 – 5 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību”. Darba autore: Ieva Vīksne. Darba zinātniskā vadītāja: doc., Dr. paed. Rasma Vīgante. Darba saturs: 116. lappuses, 14 attēli, 12 tabulas, 45 bibliogrāfiskie nosaukumi, 7 pielikumi. Darbs sastāv no divām daļām: nozīmīgākie bērnu valodas attīstības aspekti pasaules pedagogu teorijās, runas anatomiski – fizioloģiskie mehānismi, patoloģijas, to novēršana, praktiskā daļa. Pētījuma mērķis: izpētīt efektīvākās pedagoģiskās metodes vārdu krājuma paplašināšanai bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Pētījuma jautājums: Kā efektīvāk paplašināt vārdu krājumu bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību? Darba ietvaros darba autore izveidoja vingrinājumu kopumu bērnu vārdu krājuma pilnveidei un valodas attīstīšanai, kuru izmantoja pedagoģiskās izmēģinājuma darbības un testēšanas nolūkos. Zinātniskā pieredze un darbs ar bērnu pierāda, ka runas attīstības aizkavēšanās, apgrūtina saskarsmi, traucē izziņas darbību. Darbā ar bērniem jāpievēršas runas traucējumu izpētei un novēršanai. Pētījuma rezultāti tiek apkopoti tabulās un attēlos. Atslēgas vārdi: vārdu krājuma aktivizēšana, valodas sistēmas nepietiekama attīstība, pirmsskola, 4 – 5 gadīgi bērni
dc.description.abstractTopic of Master Thesis: „Vocabulary Activation for 4 – 5 years old Children with Specific Language Impairment”. Author of the Master thesis: Ieva Vīksne. Leader of the Master Thesis: Dr. Rasma Vīgante. Work content: 116 pages, 14 Figures, 12 Tables, 45 bibliographic titles, 7 attachment. Master Thesis consists of 2 sections: Section 1 Remarkable children speech development elements in world’s teacher’s theories; Section 2 Anatomy and Physiology of Speech Mechanisms, Abnormalities and their prevention, Practical part and Research. Study of ways to widen vocabulary for children with underdeveloped language system. Purpose of study: to research the most effective pedagogical method for widening vocabulary for children with underdeveloped language system. Within the framework of the Master thesis, the author has created a set of exercises in order to improve children’s vocabulary as well as develop their speech, which was used for pedagogical trial and examination intentions. Scientific experience and work with children have shown that delay in speech development makes communication more difficult and interference with cognitive functioning. Attention needs to be paid to research and prevention of speech difficulties in work with children. Research outcome has been summarised in pictures and tables. Key words: vocabulary activation, specific language impairment, underdeveloped speech system, preschool, 4 -5 years old children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectvārdu krājuma aktivizēšana
dc.subjectvalodas sistēmas nepietiekama attīstība
dc.subjectpirmsskola
dc.subject4 – 5 gadīgi bērni
dc.titleVārdu krājuma aktivizēšana 4 – 5 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
dc.title.alternativeVocabulary Activation for 4 – 5 years old Children with Specific Language Impairment
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record