Skolēnu patstāvīgie pētījumi vispārīgās valodniecības jautājumu apguvē vidusskolā
Author
Eisāne, Beate
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Druviete, Ina
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Vidusskolēni, veicot patstāvīgu sociolingvistisku pētījumu, veido iemaņas patstāvīgam izziņas procesam, padziļina zināšanas vispārīgās valodniecības jautājumu apguvē, iepazīstas ar mūsdienu zinātniskās pētniecības darba būtību, pilnveido prasmes darbā ar elektronisko literatūru, apgūst prasmi apstrādāt iegūtos datus, analizēt tos, izvērtēt paveikto un noformēt pētījuma darbu. Pētījuma mērķis ir izpētīt vidusskolēna izpratnes veidošanos par vispārīgo valodniecību, veicot patstāvīgu sociolingvistisku pētījumu. Pētījuma bāzi veido 24 vidusskolēnu veiktie pētījumi, 48 pašnovērtējumi un 24 novērojumi. Kā pārbaudes metode tiek izmantots pašnovērtējums, kuru skolēni veic pirms un pēc pētījuma veikšanas. Pašnovērtējums pilda trīs funkcijas - kompetences satura detalizēta noteikšana; līdzeklis pašu vadītam kompetences apguves procesam; sasniegumu pašnovērtēšana. Secondary school students through a self-conducted sociolinguistic research form an acquirement of independent learning process, deepen the acquisition of general linguistics knowledge questions, become acquainted with the nature of modern scientific research, develop skills to work with electronic literature, acquire the ability to process the data, to analyze them, to evaluate the progress which had been made and to design the research. The aim of the study is to explore the formation of secondary school students understanding of general linguistics through independent sociolinguistic studies. The survey database consists of 24 studies carried out by secondary school students, 24 studies, 48 self-assessments and 24 observations. A self-assessment has been used as a test method, which students carried out before and after the study. Self-assessment performs three functions – detailed content of competence; tool of self-guided competence acquire process; self-evaluation of achievement.