8.klases skolēnu prasmes veidot tekstu ar savrupinājumiem attīstīšanas iespējas latviešu valodas stundās
Author
Kislina, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba 8. klases skolēnu prasmes veidot tekstu ar savrupinājumiem attīstīšanas iespējas latviešu valodas stundās mērķis ir izpētīt, vai, izmantojot izstrādāto lingvodidaktisko materiālu, iespējams attīstīt 8. klases skolēnu prasmi veidot tekstu ar savrupinājumiem. Kā liecina darba autores pieredze, tieši interpunkcijas normu ievērošana rakstītajā tekstā skolēniem sagādā vislielākās grūtības. Tādēļ izstrādātajā materiālā īpaša uzmanība pievērta pieturzīmju lietošanai, atdalot dažādas sintaktiskās konstrukcijas, īpaši savrupinājumus. Mācību saturs veidots tā, lai kompleksi tiktu attīstīta skolēnu valodas, komunikatīvā un sociokultūras kompetence. Diplomdarba divās nodaļās raksturota mācību satura lingvistiskā un lingvodidaktiskā bāze, bet trešajā nodaļā sniegts izmēģinājumdarbībā iesaistīto skolēnu pedagoģiskais raksturojums un veikta lingvodidaktiskā materiāla aprobācijas norises un rezultātu analīze. Pielikumos ievietoti mācībās izmantotie materiāli – diagnosticējošais darbs, 3 darba lapas, papildmateriāls mācību vielas apguvei un konstatējošā darba vērtēšanas kritēriji. Darba apjoms – 63 lpp. The aim of the diploma paper Opportunities to Improve Skills to Create Text with Appositive Phrases in Latvian Language Lessons in Grade 8 is study whether is it possible to develop students’ skill to use appropriate appositive phrases and punctuation (for its seperation from the rest of the sentence) in own built text using developed and approved didactic material. As the author’s experience shows, directly the usage of punctuation norms in written text causes the greatest difficulty for pupils. Therefore in developed material the focus is on the usage of punctuation seperating different sintactic constructions in sentence in that way highlighting the role of appositive phrases in written text. The sylabus is made to develop students’ language, comunicative and sociolcultural competence. Two chapters of the diploma paper contain theoretical knowledge in which the linguistic base of curriculum and lingvodidactic substantiation of students’ language development are both characterized, but the third chapter of the diploma paper includes the analysis of test results that are made by making pedagogical characteristics of students, it also includes analysis of lingvodidactical material approbation’s process and results. Additions include a diagnostic work and its evaluation criteria made for acquiring the teaching material, include work and answer sheets for acquiring syllabus, and also presentation that includes the additional materials for more successful lessons. The extent of the work: 63 pages.