Show simple item record

dc.contributor.advisorStikute, Elita
dc.contributor.authorLinde, Justīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-01T01:08:10Z
dc.date.available2017-07-01T01:08:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other59961
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35090
dc.description.abstractDiplomdarbā “R. Blaumaņa lugas “Indrāni ” apguve 11. klasē” pētīta problēma, kā organizēt literatūras stundas, lai skolēnos veidotu izpratni par R. Blaumaņa lugu “Indrāni”, tajā paustajām vērtībām un pārdzīvojumiem. Darba mērķis ir izstrādāt metodiskās sistēmas variantu veiksmīgai R. Blaumaņa personības atkārtošanai un lugas “Indrāni” apguvei literatūras mācību stundās 11. klasē, kas palīdzētu izvirzītās problēmas risināšanā. Diplomdarba teorētiskajā daļā ir pētīta pedagoģiskā un metodiskā literatūra par skolotāja uzdevumu literatūras stundās un daiļdarba apguvi. Tāpat teorētiskajā daļā ir ieskats par Rūdolfa Blaumaņa personību un daiļradi, kā arī ģimenes nozīmi tajā. Pedagoģiskā izmēģinājuma laikā tika veikta skolēnu novērošana, lai noskaidrotu skolēnu vērtību atklāsmi un attieksmi pret literatūras stundām. Iegūtā informācija tika izmantota, lai atbilstoši sagatavotos literatūras stundām, izvēlētos piemērotākās mācību metodes un metodiskos paņēmienus. Darbā ietverti seši literatūras stundu apraksti, skolotāja un skolēnu sadarbības rezultātu analīze un izvērtējums. Diplomdarba pielikumā ir sniegtas diplomandes izstrādātas darba lapas, prezentācija un fotogrāfijas par R. Blaumaņa personību, skolēnu darbu paraugi. Atslēgas vārdi: literatūras mācība, Rūdolfa Blaumaņa personība un daiļrade, luga “Indrāni”, ģimenes tēma, literārā tiesa.
dc.description.abstractDiploma thesis “Mastering Play “Indrani” by R. Blaumanis during 11th Grade Literature Classes” addresses how to organize literature classes so that students would shape their understanding of play “Indrani” by R. Blaumanis as well as values and experiences revealed throughout the play. The thesis strives to develop the methodological system’s variant for successful replication of the personality of R. Blaumanis and for mastering play “Indrani” during 11th grade literature classes, thus aiding to resolve the raised issue. The theoretical part of the diploma thesis deals with pedagogical and methodological literature regarding the role of a teacher during literature classes as well as mastering a fictional piece of literature. Furthermore, the theoretical part also presents an insight into the personality and fictional titles of Rudolfs Blaumanis as well as the meaning of family in this regard. During the teaching trial, students were observed to find out their value revelations and attitude towards literature classes. The information obtained was used for duly preparing for literature classes, selecting the most suitable teaching methods and methodological approaches. The thesis includes six descriptions from literature classes as well as analysis and assessment of results of cooperation between the teacher and students. In the annex, there are teaching materials developed by the graduate, presentation, photos depicting the personality of R. Blaumanis, and student work samples. Key words: literature, personality and fictional titles of Rudolfs Blaumanis, play “Indrani, family theme, literary court  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectliteratūras mācība
dc.subjectRūdolfa Blaumaņa personība un daiļrade
dc.subjectluga “Indrāni”
dc.subjectģimenes tēma
dc.subjectliterārā tiesa
dc.titleRūdolfa Blaumaņa lugas „Indrāni” apguve 11. klasē
dc.title.alternativeStudying Drama “Indrāni” by Rūdolfs Blaumanis in Form 11
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record