Show simple item record

dc.contributor.advisorBērziņa, Kristīne
dc.contributor.authorŠtikāne, Inta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-01T01:09:38Z
dc.date.available2017-07-01T01:09:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other57416
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35315
dc.description.abstractIeiešanas stratēģijas ārzemju tirgos ir veids, kādā uzņēmums savu produktu pārdod ārpus nacionālām robežām. Starptautiskās biznesa formas ir tiešais un netiešais eksports, licencēšana, franšīze, kopuzņēmums u.c. Eiropa viennozīmīgi ir mājas tirgus, tomēr pietiekoši piesātināts, lai meklētu jaunus tirgus. Āzija ir viens no tiem, kas pašlaik ir ļoti augošs un kļūst aizvien atvērtāks. Lai arī pastāv dažādi stereotipi un aizspriedumi, kas balstās kultūras atšķirībās, daudzi Latvijas uzņēmumi veiksmīgi darbojas tajā. Mērķis ir izpētīt, kāda veida stratēģijas tiek visbiežāk izmantotas Latvijas uzņēmumiem, ieejot Āzijas tirgū, kā arī uzzināt kopējo priekšstatu par Āzijas tirgu kā Latvijas uzņēmumu iespēju tirgu. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, darba pirmā daļa ir teorētiskā – tiek aprakstītas gan pirms ieiešanas būtiskie elementi, gan izklāstītas ieiešanas stratēģijas. Otrā daļa sastāv no statistikas datiem par Latvijas ārējo tirdzniecību uz Āziju no 1993. līdz 2015. gadam, kā arī konkrētiem Latvijas uzņēmumu piemēriem, kas pārdod savu produktu ārzemēs. Savukārt 3. daļa sastāv no ekspertu un Latvijas uzņēmumu intervijām. No iegūtajiem rezultātiem var izdarīt secinājumu, ka daudzi Latvijas uzņēmumi ir veiksmīgi iegājuši Āzijas tirgū, tomēr apjoms varētu būt daudz lielāks. Daudzi Latvijas uzņēmumi neiet šajā tirgū kultūras atšķirības dēļ, tomēr, intervējot ekspertus, droši var secināt, lai arī kultūra ir atšķirīga, tomēr starptautiskajam biznesam tas netraucē, ja izprot un iepazīst kultūru.
dc.description.abstractEntering strategies in foreign markets is the way the company sells its products outside the national borders. International business forms are direct and indirect export, licensing, franchising, joint venture, etc. Europe is clearly a home market, however, sufficiently saturated to search for new markets. Asia is one of those who are currently growing and getting more and more open. Although there are different stereotypes and prejudices, which are based on cultural differences, many Latvian companies successfully operate in it. The aim is to explore what kind of strategies are most commonly used for Latvian companies in entering the Asian market, as well as to find out the overall picture of the Asian market as a Latvian business opportunity market. To achieve the goal, the first part of work is theoretical – to describe essential elements before entering the market and outline entry strategies. The second part consists of statistical data on the Latvian foreign trade to Asia from 1993 to 2015, as well as specific examples of Latvian companies that sell their products abroad. In turn, part 3 is composed of experts and Latvian companies’ interviews. From the results, it can be concluded that many Latvian companies have successfully entered the Asian market, but the amount could be much higher. Many Latvian companies do not go in this market due to cultural differences, however, interviewing experts, it can be safely concluded that the culture is different; however, it doesn’t interfere with the international business, if understand and get to know the culture.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEkonomika
dc.subjectieiešanas stratēģijas
dc.subjectĀzijas tirgus
dc.subjecteksports
dc.subjectentry strategies
dc.subjectAsian market
dc.titleLatvijas uzņēmumu ieiešanas stratēģijas Āzijas tirgū
dc.title.alternativeEntry strategies of Latvian companies in Asian market
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record