Uzņēmuma reputācijas ietekme uz patērētāju izvēli
Author
Kravinska, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Fortiņš, Egīls
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Uzņēmumu reputācijas efektu izpēte ir aktuāls temats ne tikai pētnieku vidū, mūsdienās daudzas kompānijas nodarbojas ar savas reputācijas veidošanu un uzlabošanu. Tikmēr joprojām nav skaidra uzņēmuma reputācijas loma patērētājiem pieņemot lēmumus par konkrētu preču vai pakalpojumu iegādi. Lai uzzinātu, vai patērētāji interesējas par uzņēmumu darbību, kā veidojas viņu vērtējums par konkrētu uzņēmumu, kā arī lai noskaidrotu, vai un kā uzņēmumu reputācija ietekmē patērētāju izvēli un rīcību, tika veikta iepriekš publicēto pētījumu analīze, korporatīvās krīzes situācijas analīze un patērētāju aptauja. Iegūtie rezultāti liecina, ka patērētāji uzskata uzņēmumu reputāciju par būtisku, tomēr kopumā Latvijas iedzīvotājiem svarīgāki faktori, izdarot izvēli, ir preču vai pakalpojumu kvalitāte, cenas un ērta uzņēmuma atrašanās vieta. The research of the effects created by a company’s reputation is a topical subject not only amongst the scientists. More and more companies nowadays are trying to shape and enhance their reputation. Nevertheless, the actual impact of the company’s reputation on the buying decisions remains unclear. To find out, whether consumers are interested in companies’ behavior, how their impression of a specific company is being made, as well as, to understand, whether and how the company’s reputation influence consumer choice and behavior, the following research methods were chosen: the analysis of the literature, a case study of a corporate crisis and consumer survey. The results suggest that consumers consider corporate reputation to be an essential factor; however, the most important factors for consumers in Latvia are the quality of a product or service, its price and convenient location.