Kaķa tēls mākslā un burtu apguves spēļu grafiskajā dizainā
Author
Krevica, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zalcmane, Ēra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās, kad liela nozīme piešķirta tehnoloģiskajai attīstībai, radoša kaķa tēla nozīmīgums ir saglabājies. Kaķa tēls tiek iekļauts mākslas darbos, to integrē burtu apguves spēļu grafiskajā dizainā, kas bērniem attīstīta lasītprasmi, bagātina valodu. Diplomdarba mērķis ir izveidot burtu apguves spēli, kurā iekļauts kaķa tēls. Teorētiskajā daļā iepazīti kaķa tēla veidošanas principi un apzināta kaķa tēla attīstība mākslas vēsturē. Empīriskajā daļā analizētas kaķa tēla iezīmes mākslas darbos un raksturots burtu apguves spēļu grafiskais dizains. Rezultātā secināts, ka kaķa tēla galvenās iezīmes ir ķermeņa sānskats, galvas pretskats, izteiksmīgas galvas detaļas, izmēru, krāsu un tehnisko izpildījumu dažādība, mainīgs raksturs. Radošajā daļā ietverts latviešu alfabēta burtu apguves spēles, kurā iekļauts kaķa tēls, apraksts un ekonomiskie aprēķini. Atslēgvārdi: kaķa tēls, māksla, dizains, vēsture, attīstība, iezīmes, spēle. Nowadays when importance is assigned to technological development, significance of creative cat image is still preserved. Cat image is included in artworks, it is integrated in graphic design of letter learning games that develop literacy and enrich children vocabulary. The aim of Diploma Paper is to create a letter learning game that contains an image of a cat. The principles of cat image formation and deliberate development of cat image in art history is viewed in the theoretical research section. The empirical research part covers the analysis of cat image features in artworks and the description of graphic design of letter learning games. It was concluded that the main features of cat images are the side view of the body, front view of head, emphatic head details, size, variety of colours and technical solutions, variable character. The creative section contains the description and economic calculations of Latvian alphabet letter learning game that contains a cat image. Keywords: cat image, art, design, history, development, features, game.