Fonemātiskās uztveres pilnveide 5 - 6 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, izmantojot interaktīvos materiālus
Autor
Mičule, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums : „Fonemātiskās uztveres pilnveide 5 – 6 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, izmantojot interaktīvos materiālus” Darba autore: Inga Mičule Darba teorētiskajā daļā tiek analizēta un aprakstīta bērnu attīstība veselumā, izskaidrota fonemātiskās uztveres būtība, aplūkota runas un valodas attīstība bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, kā arī aprakstīti koriģējoši attīstošās darbības posmi fonemātiskās uztveres pilnveidošanai un iespēja izmantot interaktīvos materiālus logopēdiskajās nodarbībās. Darba praktiskajā daļā autors apraksta savu pētnieciski praktisko darbību pirmsskolas izglītības iestādē, interaktīvo materiālu – datorprezentāciju (Power Point) izmantošanu koriģējoši attīstošajā darbībā fonemātiskās uztveres traucējumu mazināšanā. Darba nobeigumā tiek izdarīti secinājumi un sniegti ieteikumi logopēdiem un pirmsskolas skolotājiem par interaktīvo materiālu izmantošanu fonemātiskās uztveres pilnveidošanai . Atslēgas vārdi: pirmsskola, fonemātiskā uztvere, valodas sistēmas nepietiekama attīstība, koriģējošā darbība, interaktīvie materiāli – datorprezentācija. Title of the paper: Improvement of Phonemic Perception for Children aged 5 to 6 years with Underdeveloped Language System, Using Interactive Materials” Author of the paper: Inga Mičule The theoretical part of the paper deals with the analysis and description of child’s development as a whole, explaining the nature of phonemic perception; itviews speech and language development of children with underdeveloped language system, as well as describes the stages of corrective developing activity for improvement of phonemic perception, when applying interactive materials in speech therapyclasses. In the practical part of the paper, the author describes own research and practical activity in pre-school educationalestablishment settings, using interactive material – desktop presentation facilities during corrective activity of phonemic perception. In the conclusion of the paper, the author draws conclusions and provides suggestions for speech therapistsand pre-school teachers on use of interactive materials for improvement of phonemic perception. Key words: pre-school, phonemicperception, underdeveloped language system, corrective activity, interactive materials – desktop presentation.