Lasītprasmes attīstības veicināšana 5-6 gadus veciem bilingviem bērniem pirmsskolā
Author
Cvetkova, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir izpētīt 5-6 gadus vecu bilingvu bērnu lasītprasmes attīstības veicināšanu pirmsskolā un atbildēt uz pētījuma jautājumu: kā pirmsskolas izglītības iestādē sekmēt 5-6 gadus vecu bilingvu bērnu lasītprasmes attīstību? Darbā ir izpētīta zinātniskā literatūra par lasītprasmes attīstību pirmsskolā, analizēta zinātniskā literatūra un dokumenti par bilingvismu, noskaidrotas labās prakses piemēri lasītprasmes attīstības veicināšanā. Intervējot pirmsskolas skolotājus un anketējot bērnu vecākus, tika izstrādātas un aprobētas aktivitātes 5-6 gadu vecu bilingvu bērnu lasītprasmes attīstības veicināšanai un izstrādāti ieteikumi. Pētījuma bāze ir Rīgas X pirmsskolas izglītības iestāde, 20 bērni vecumā no 5 līdz 6 gadiem, 20 bērnu vecāki, četras pirmsskolas skolotājas. Darba teorētisko pamatu veido D.Lieģenieces, R.Fišera, K.Beikera u.c. autoru atziņas par pētāmo jautājumu. The Paper aim is to investigate preschool of 5-6 years old reading skills of bilingual children development promote and to answer on a research question: as in establishment of preschool education to promote the 5-6 years old reading skills of bilingual children development? At work scientific literature was investigated for preschool of reading skills developments, the scientific literature and document were analyzed for a bilingualism, the decent practices were found out try in reading skills development preschool. Interviewing preschool teachers and questioning children’s parents were produced and approved to activity reading skills of 5-6 years old bilingual children development promote and produced advices. A research base is establishment of Riga X preschool education 20 children in age from 5-6 years old, 20 children’s parents, four preschool teachers. The work theoretical were formed by D. Liegeniece, R. Fisher, K. Beiker and the other authorial conclusions for the investigate question.