2-3 gadus vecu bērnu sensoro spēju attīstība pirmsskolā
Author
Feldmane, Lauma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Aizporiete, Ineta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Pedagoģiskajā procesā, strādājot ar 2-3 gadus veciem bērniem, novērots, ka bērnu interese un uzmanība ir vērsta uz daudzveidīgo priekšmetu vai objektu izpēti, raksturojumu un pielietojumu praktiskā darbībā, kas ir cieši saistīts ar vecumposma īpatnībām. Bērnu izziņas interese par priekšmetu krāsu, formu un lielumu sekmē sensoro spēju attīstību. Lai to aktīvi izmantotu, ir nepieciešama katra bērna spēju izpēte un novērtēšana. Sensoro spēju attīstībai ir jāpievērš liela uzmanība pedagoģiskajā procesā, jo šo spēju attīstība ietekmē bērnu domāšanu, uztveri, atmiņu un psihiskās izziņas procesus. Diplomdarba tēma: 2-3 gadus vecu bērnu sensoro spēju attīstība pirmsskolā. Darbs sastāv no 62 lpp, 3 nodaļām. Teorētiskajā daļā ir atspoguļotas V.Jonītes un L.Vengeras atziņas par sensoro spēju attīstību un praktiskajā daļā veikts pētījums par sensoro spēju attīstību pirmsskolā. Darbā izmantoti 28 literatūras avoti. Pētījuma rezultāti: Pētījuma rezultātā tika apstiprināta izvirzītā hipotēze. Pedagoģiskajā procesā sensoro spēju attīstību var sekmēt, izmantojot didaktiskās spēles un plānojot individuālo darbu ar bērnu, vai integrējot daudzveidīgās bērnu darbības. Būtiski ir iepazīties ar bērnu vecumposma raksturojumu un katra bērna individuālajām īpašībām, kā arī radīt attīstošu vidi, kurā bērns var darboties ar pedagogu vai patstāvīgi. Atslēgas vārdi: Sensoro spēju attīstība, vecumposma īpatnības, pedagoģiskais process, novērošana, attīstošās vides radīšana In the pedagogical process, working with 2-3 year old children, it has been observed that children’s interest and attention is aimed towards the inspection, characterization and practical application of diverse subjects and objects, which is closely related to the specific age group characteristics. Children’s cognitive interest in the subject of color, shape and size contributes to the development of sensory abilities. To actively make use of this fact, it is essential to observe and evaluate the abilities of each child. It is vital to have a strong focus on the development of sensory abilities in the pedagogical process, because these abilities affect the way children think, their perception, memory and mental cognitive processes. Theme of the diploma thesis: The development of 2-3 year old children’s sensory abilities in preschool. The work consists of 62 pages, 3 chapters, where the theoretical part of the paper reflects the insights of V.Jonīte and L.Vengers about the development of sensory abilities and the practical part consists of a study about the development of sensory abilities in preschool, and 28 bibliographic references. Results of the study: The results of the study confirmed the hypothesis. The development of sensory abilities in the pedagogical process can be enhanced by using didactic games and by planning individual work with each child, and by integrating diverse activities into the pedagogical process. It is important to get acquainted with the specific age group characteristics and with each child’s individual abilities. It is also important to create a developing environment, in which the child can develop by working with the teacher or independently. Keywords: The development of sensory abilities, age group characteristics, pedagogical process, observation, the creation of a developing environment.