Show simple item record

dc.contributor.advisorKangro, Ilze
dc.contributor.authorČerņaka, Marija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-02T01:07:00Z
dc.date.available2017-07-02T01:07:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other59845
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36112
dc.description.abstractTēma: Lasītprasmes pilnveide vācu valodā kā svešvalodas stundās vidusskolā. Darba apjoms: 88 lpp., 6 tabulas, 38 attēli, 9 pielikumi. Darba 1.nodaļa tiek veltīta lasītprasmes būtībai, lasīšananai kā svešvalodas apguves procesa sastāvdaļa vidusskolā, lasīšanas kompetences veidojošies aspekti. 2.nodaļā aplūkota lasīprasmes izstrādes metodoloģija vācu valodas, 3.nodaļa atspoguļo empīriskā pētījuma metodoloģiju un rezultātus. Autora veiktais maģistra darbs par lasītprasmes pilnveidi skolēniem vācu valoda kā svešvaloda ir aktuāls, sakarā ar to, ka daudzi vidusskolēni nepārzina lasītprasmes pietiekamā apmērā pat dzimtajā valodā. Svešvalodu skolotājiem vidusskolā ir ne tikai labi jāorientējas skolas programmā, bet arī jāuzstāda noteiktus mērķus un uzdevumus, jāsaprot, ko nozīme – mācīt lasīt; izmantot stundās visus lasīšanas veidus; iepazīstinošo un amācošo; sekot lasīšanas mācības principiem; pārzināt dažādas lasīšanas mācības metodes un paņēmienus; kontrolēt lasīšanas prasmes apgūšanas procesu; motivēt skolēnus lasīšanai. No zinātniskā skata punkta autors ir veicis lasīšanas mācību metožu salīdzinošo analīzi pēc uzdevumu tipiem un formējošām prasmēm. No prakstiskā skata punkta, autore ir izstrādājusi metodi, kas palīdz attīstīt sintētiskās lasīprasmes vidusskolēniem.
dc.description.abstractSubject: Improving the reading comprehension in German as a foreign language in high school lessons. Contents: 88 pages, 6 tables, 38 pictures, 9 appendixes. The first chapter of the thesis is devoted to the essence of reading comprehension, reading as a part of foreign language learning process, aspects of reading ability. The second chapter focuses on reading comprehension strategies in foreignlanguage. The third chapter reflects the methodology and results of an empirical study. The author’s master’s thesis of reading comprehension for students of German as a foreign language is topical because a lot of high school students are lacking reasonable reading comprehension skills even in their native language. High school foreign language teachers need to not only to be well versed in the curriculum but also have to set particular goals and tasks, must understand what teaching to read implies; use all reading forms during classes; introductory and teaching; following the rules of reading education; be familiar with reading comprehension teaching strategies and methods; control the process of learning the reading comprehension; encourage the students to read. From the scientific point of view the author has done the comparative analysis of reading education by assignment types and forming skills. From the practical point of view the author has developed a method that aids the development of synthetic reading comprehension for high school students.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectlasītprasmes pilnveide
dc.subjectārpusklases lasīšana
dc.subjectlasīšanas interese
dc.titleLasītprasmes pilnveide vācu valodā kā svešvalodas stundās vidusskolā
dc.title.alternativeImproving the Reading Comprehension in German as a Foreign Language in High School Lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record