Vincenta van Goga māksliniecisko izteiksmes līdzekļu izpēte un izmantošana vizuālās mākslas stundās
Autor
Kordasa, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Utāns, Juris
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba mērķis ir iepazīties ar Vinsenta van Goga mākslas darbos izmantotajiem mākslinieciskās izteiksmes līdzekļiem un to izmantošanas iespējām veidojot uzdevumus vizuālās mākslas stundām. Darba gaitā ir veikta mākslinieka daiļrades izpēte un analīze kā arī integrācija skolēnu uzdevumu sastādīšanā. Pēc jauniešu vecumposma raksturojuma noteikšanas, tika veikta atbilstošo māksliniecisko izteiksmes līdzekļu iekļaušana uzdevumos, tā lai tie gan raisītu audzēkņu interesi par mākslu, gan attīstītu viņu tehniskās prasmes. Mērķa sasniegšanai ir veikta mācību stundās izpildīto uzdevumu analīze. Diplomdarba noslēgumā ir apkopoti rezultāti, secinājumi un pievienoti uzskates materiāli, mākslinieka reprodukciju attēli, audzēkņu darbu piemēri un audzēkņu darba vērtējuma tabulas. Atslēgvārdi: Vinsents van Gogs, krāsa, līnija, kompozīcija, postimpresionisms, pedagoģija, vizuālā māksla. „Exploring and Applying Vincent van Gogh’ Artistic Expression in Lessons of Visual Art” The goal of this work is to explore artistic expressions used by Vincent van Gogh in his art and learn to apply them in creating lessons in visual art studies. Author studied and analyzed artists work and integrated it in student task creation. After determining characteristics of student age stage, corresponding means of artistic expression were applied to the tasks in a way that it develops student technical skills as well as their interest in art. To achieve the goal, lesson task performance was analyzed. The end of this work consists of result summary, conclusions and attachments of aid materials, artist reproduction materials, student work examples and evaluation tables. Keywords: Vinsent van Gogh, color, line, composition, postimpressionism, pedagogy, visual arts.