• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzdevumos balstīta prezentācijas prasmju pilnveide augstskolā

Thumbnail
View/Open
306-58645-Klavina_Elza_ek06015.pdf (2.513Mb)
Author
Kļaviņa, Elza
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienās prezentēšanas prasmes ir kļuvušas par aktuālu tematu. Prasme prezentēt auditorijas priekšā augstskolās ietekmē ne tikai personīgo izaugsmi, bet arī karjeru nākotnē. Lai sniegtu pārliecinošu prezentāciju, prezentētājam būtu jāzin pārliecināšanas paņēmieni. Maģistra darba mērķis bija izpētīt prezentācijas prasmju pilnveidi augstkolās, koncentrējoties uz uzdevumiem, kas aptver konkrētus pārliecināšanas paņēmienus. Pētījuma rezultāti parāda, ka studenti apzinās konkrētu pārliecināšanas paņēmienu nozīmi, bet ir piesardzīgi to lietojumā sniedzot prezentāciju, kas var tikt pamatots ar zemu angļu valodas prasmi.
 
Nowadays presentation skills have become a topical issue. The skill of presenting an idea in front of an audience developed at the tertiary level has an impact not only on one’s personal development, but also future career. When communicating an idea to the listeners, a speaker should we aware of particular means of persuasion in order to deliver a persuasive presentation. The goal of the present paper was to investigate developing presentation skills at the tertiary level focusing on tasks with particular means of persuasion. The results of the research show that students are aware of the persuasive nature of particular means of persuasion, but are cautious in making use of them, which may be grounded in their level of English language proficiency.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36576
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6782]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV