Profesionālās mācīšanās kopienas Latvijas vispārējās izglītības sistēmā
Author
Sprodzēna, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mieriņa, Inta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba mērķis ir noskaidrot, vai Latvijas vispārējā izglītības sistēmā pastāv profesionālās mācīšanās kopienas un, ja šādas kopienas pastāv, tad noskaidrot, kā tās tiek organizētas. Pētījuma teorētisko ietvaru veido I. Illiča sabiedrības “atskološanas” koncepts, kā arī mācīšanas un mācīšanās funkcijas. Maģistra darbs tika īstenots kā individuāls darbības pētījums, izmantojot jaukto metožu pētījuma stratēģiju, tā ietvaros veicot padziļinātas daļēji strukturētas intervijas ar izglītības ekspertiem, kā arī pedagogu un vecāku aptauju. Pētījumā tika secināts, ka Latvijas vispārējā izglītības sistēmā pastāv profesionālās mācīšanās kopienas, un tās tiek organizētas izmantojot “no apakšas uz augšu” pieeju. Aim of the master’s thesis is to determin whether professional learning communities are existing in Latvian general education system, and if they exist to determine how they are organized. Study theoretical framework includes deschooling society concept by I. Illich, as well as teaching and learning functions. Master thesis was carried out as an individual action research using mixed methods research strategy including in-depth semi-structured interviews with experts of education field, as well as survey of teachers and parents. The study concluded that professional learning communities are existing in Latvian general education system and they are organized using “bottom-up” approach.