Kustību rotaļu izmantošana 1.5 - 2 gadu vecu bērnu adaptācijas procesa organizēšanā pirmsskolas izglītības iestādē
Автор
Stilve, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba tēma ir„Kustību rotaļu izmantošana 1,5 – 2 gadus vecu bērnu adaptācijas procesa organizēšanā pirmsskolas izglītības iestādē”. Darba autore: Inga Stilve Darba vadītāja:pasniedzēja,Mg. paed., Mg psych.Ilze Kricka Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt, kā 1,5 – 2 gadus vecu bērnu adaptācijas procesa organizēšanā iespējams izmantot kustību rotaļas. Atbilstoši pētījuma mērķim tika izveidoti pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt teorētiskās atziņas par adaptācijas procesu. 2. Raksturot 1,5 – 2 gadus vecu bērnu adaptācijas procesa likumsakarības. 3.Izveidot pētījuma bāzes un pētījuma metožu aprakstu. 4. Veikt iegūto rezultātu kvalitatīvo un kvantitatīvo analīzi un izstrādāt ieteikumus 1,5 – 2 gadus vecu bērnu adaptācijas procesa organizēšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Darba teorētiskajā daļādarba autore apkopo un analizē pedagogu un psihologu atziņas par 1.5 – 2 gadu vecu bērnu adaptācijas procesu pirmsskolas izglītības iestādē, kā arī raksturo bērnu adaptācijas procesa pilnveidi kustību rotaļās kontekstā ar mūziku. Autore izmanto A. Vecgrāves, B.Brices, V. Golubinas, G. Svences, D. Zandes un citu autoru teorētiskās atziņas. Darba praktiskajā daļā:darba autore veica pētījumu, kas bērniem palīdz adaptācijas procesā, lai tas būtu emocionāli vieglāks. Pētījuma galvenais uzsvars tika likts uz kustību rotaļām kontekstā ar mūziku. Autore guva apstiprinājumu tam, ka bērni adaptācijas procesu vieglāk pārdzīvo, ja tiek izmantotas kustību rotaļas. Darba struktūra:darbs sastāvno teorētiskās un pētnieciskās daļas. Darba apjoms – 46 lpp., darbā iekļauti 8 attēli un 9 tabulas. The Title of the Qualification Paper:The Use of Moving Games for Organizing 1.5 – 2 Year Old Children’s Adaptation Process in the Primary School. The Author of the Paper: Inga Stilve The Director of the Paper: lecturer,Mg. paed., Mg psych. IlzeKricka The Aim of the Research: to study theoretically and practically the use of moving games for organizing 1.5 – 2 year old children’s adaptation process. In order to carry out the research following tasks were formed: 1.To analyze theoretical knowledge about the adaption process. 2.Describe the regularities of the adaptation process of children aged 1.5 to 2 years. 3.Create a description of the research base and study methods. 4.To carry out the qualitative and quantitative analysis of the obtained results and to elaborate recommendations for the organization of the 1.5 - 2 year old children's adaptation process in the pre-school educational institution. In the theoretical part of the paper, the author of the work summarizes and analyzes the ideas of teachers and psychologists about the adaptation process of children aged 1.5-2 years old in a pre-school educational institution, and alsodescribes the development of the process of adaptation of children in movement games in the context of music.The author uses the theoretical knowledge of A. Vecgravis, B. Britons, V. Golubins, G. Svences, D. Zandes and other authors. In the practical part of the work the author conducted a study that helps children in the process of adaptation to make it emotionally lighter. The main focus of the study was on motion games in the context of music. The author was able to confirm that children are more likely to experience the adaptation process when using motion games. Structure of the work: the work consists of theoretical and research part. There are 46 pages, 8 pictures and 9 tables.