Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorVasiļjeva, Aleksandra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-16T02:01:50Z
dc.date.available2017-12-16T02:01:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61371
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37440
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Literāro darbu nozīme vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes apguvē”. Darba mērķis ir pētīt literāro darbu ietekmi uz vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes apguvi. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti uzdevumi: •analizēt teorētisko literatūru par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstību; •izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veidošanās likumsakarības; •teorētiski un praktiski pētīt literāro darbu izmantošanas iespējas stāstītprasmes sekmēšanai. Bakalaura darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā ir sniegts runas un valodas vispārīgs raksturojums, analizētas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības pētāmās problēmas kontekstā, atklāta stāstītprasmes apguve kā viens no svarīgākajiem runas attīstības uzdevumiem vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Balstoties uz pedagogu, psihologu un literātu atziņām, ir raksturota bērnu literatūra kā līdzeklis bērnu stāstītprasmes apguves sekmēšanai. Teorētiskais pētījums balstās uz V. Golubinas, D. Lieģenieces, I. Nazarovas, Ļ. Vigotska, A. Aleksejevas, B. Jašinas, T. Tkačenko, P. Zeiles un citu autoru atziņu analīzi. Empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, izstrādāti stāstītprasmes vērtēšanas kritēriji, vērojot bērnus ikdienas aktivitātēs, ir noskaidrots stāstītprasmes attīstības līmenis. Ir aprakstīts praktiskais darbs ar bērniem, kas atspoguļo literāro darbu izmantošanas iespējas stāstītprasmes sekmēšanai. Iegūtie rezultāti ir analizēti un attēloti tabulās un diagrammās. Darbam ir šāda struktūra: ievads, 2 nodaļas , 14 attēli , 4 tabulas, secinājumi, priekšlikumi, 30 izmantotās literatūras un avoti, 1 pielikums. Darba apjoms –57 lpp
dc.description.abstractThe theme of the given Bachelor’s Thesis is “The importance of literary works in the story-telling skills development of preschool age seniors”. The target of the work is to research the influence of literary works on the eldest preschool children’s story-telling skills development. The following tasks have been set in order to reach the target: •To analyse theoretical literature about speech development of eldest preschool children. •To inquire the regularities of story-telling skills development of preschool children. •To research theoretically and practically possibilities to use literary works in preschool children’s story telling skills development. The diploma paper consists of 2 parts – theoretical and empirical. Theoretical part of the Bachelor’s Thesis shows overall description of speech and language, examines the regularities of eldest preschool age children development in the context of the analysed problem, and discovers that story-telling skills development is one of the most important speech formation tasks for eldest preschool age children. In reliance on conclussions provided by teachers, psychologists and writers, children’s literature has been described as a tool to promote children’s story-telling skills. The theoretical reearch is based on the analysis of conclussions made by V. Golubina, D.Lieģeniece, I. Nazarova, Ļ. Vigotskis, A. Aleksejeva, B. Jašina , T. Tkačenko, P.Zeile and other authors. Empirical part provides methodologic substantiation of the research; shows criteria for the assessment of story-telling skills development by evaluating children during daily activities; clarifies the level of story-telling development. It also describes practical work with children that mirrors possibilities of using literary works in promotion of story-telling skills development. The obtained results are shown in diagramms and tables. The Bachelor Thesis has the following structure: introduction, 2 chapters, 14 pictures, 4 tables, conclussions, suggestions, 30 literature and sources used, 1 attachment. Work’s volume:57 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectLitererie darbi
dc.subjectstāstītprasmes veidošanās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
dc.subjectvecākā pirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectstāstītprasme
dc.titleLiterāro darbu nozīme vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes apguvē
dc.title.alternativeThe importance of literary works in the story-telling skills development of preschool age seniors
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record