Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorFreimane, Zane
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-16T02:01:54Z
dc.date.available2017-12-16T02:01:54Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61392
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37447
dc.description.abstractZanes Freimanes bakalaura darbs “Vecākās pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā” ir izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studiju programmas “Skolotājs” apakšprogrammā “Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs” darba vadītājas lektores Mg. paed. Vladislavas Uršuļskas vadībā. Darba mērķis – teorētiski un praktiski izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības attīstību literāro darbu iepazīšanas procesā. Darba gaitā tika izvirzīti uzdevumi: analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par radošumu, radošo darbību; izzināt radošās darbības attīstības likumsakarības vecākā pirmsskolas vecuma bērniem; teorētiski un praktiski pētīt literatūras izmantošanas iespējas radošās darbības sekmēšanai. Bakalaura darba izstrādē izmantotas teorētiskās un empīriskās pētījuma metodes. Darbs sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Teorētiskajā daļā tiek analizēta radošuma, radošās darbības būtība pedagogu un psihologu skatījumā, tiek atklātas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības attīstības likumsakarības un sniegts bērnu psihiskās attīstības raksturojums. Tāpat tiek raksturota bērnu literatūra, balstoties uz pedagogu, psihologu un literātu atziņām, kā arī atklāts, kā literārie darbi atraisa bērnu radošo darbību. Empīriskā daļā tiek dots pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētāmās bērnu grupas raksturojums, izstrādāti kritēriji bērnu radošās darbības noteikšanai. Ir aprakstīta pētījuma gaita, kur bērni tiek iepazīstināti ar literārajiem darbiem, lai novērotu un analizētu bērnu radošo darbības attīstību. Pētījuma rezultātā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka literārie darbi sekmē radošās darbības attīstību tad, ja: 1. tie tiek piedāvāti atbilstoši bērna interesēm, pieredzei un konkrētai situācijai; 2. bērniem tiek nodrošinātas daudzveidīgas aktivitāšu iespējas. Bakalaura darbs sastāv no 57 lapām. Literatūras un izmantoto avotu sarakstu veido 43 vienības latviešu, angļu un krievu valodā. Atslēgas vārdi: bērnu literatūra, radošā darbība, radošums, vecākais pirmsskolas vecums.
dc.description.abstractZanes Freimanes bachelor paper „Development of creative activity of older preschool children in the process of getting acquainted with literary works” has been developed by lector Mg. paed. Vladislava Uršuļska 2017 in University of Latvia at Faculty of Education, Psychology and Art in program “Teacher” in subprogram “Preschool and Primary School teacher”. The aim of the work is to analyse theoretical and practical the development of the creative activities of the older preschool children in the process of getting acquainted with literary works. During the work task were set: to analyse pedagogical and psychological literature about creativity, creative activity; to investigate the regularities of creative activity development in older preschool age children; theoretically and practically study the possibilities of using literature for promoting creative activity. In bachelor’s work have been used theoretical and empirical research methods. The work consists of an introduction, two parts and conclusions. The theoretical part of work analyses the essence of creativity, creative activity in the view of teachers and psychologists, reveals the regularities of the development of the children’s creative activity of the older preschool children and characterizes the psychological development of children. It also describes children’s literature based on the finding of educators, psychologist and literatures, as well as reveals how literary works discourage children’s creative activity. In empirical part is given the methodological basis for the study, describes the characteristics of the group of children, were developed criteria for the determination of creative activities for children’s. During the study, children are introduced to literary works to observe and analyse the development of children’s creative activity. As a result of the research, the hypothesis was confirmed that literary works contribute to the development of creative activity if: 1. Literature works are offered in accordance with the children’s interest, experience and specific situation; 2. Children’s have diverse opportunities for activities. Bachelor paper is written on 57 pages. The list of literature consists of 43 works by Latvian, English and Russian authors. Key words: children’s literature, creative activities, creativity, oldest preschool age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectbērnu literatūra
dc.subjectradošā darbība
dc.subjectradošums
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērna radošās darbības attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeDEVELOPMENT OF THE CREATIVE ACTIVITY OF THE OLDER PRESCHOOL CHILDREN AGE IN THE PROCESS OF GETTING ACQUAINTED WITH LITERARY WORKS
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record