Show simple item record

dc.contributor.advisorSvence, Guna
dc.contributor.authorVagule, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-16T02:02:19Z
dc.date.available2017-12-16T02:02:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61477
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37492
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir izzināt teoriju par māšu pārliecībām par bērnu emocijām un ģimenē pielietoto audzināšanas pieeju saistību, kā arī noskaidrot, vai māšu izglītības līmenis, ģimenes stāvoklis un vecums ietekmē māšu pārliecības par bērnu emocijām. Vecāku pārliecībām par bērnu emocijām ir liela nozīme bērnu un vecāku emocionālajā socializācijā un tās ir cieši saistītas ar bērna garīgo veselību un labizjūtu. Iepriekš veiktie pētījumi ir pierādījuši, ka vecāku-bērnu mijiedarbību cieši ietekmē vecāku emocionālā inteliģence (Dunsmore & Halberstadt, 1997). Pētījumā piedalās 80 sievietes, kuras audzina vismaz vienu bērnu vecumā no 4 līdz 7 gadu vecumam. Pētījumā tika izmantota Vecāku pārliecības par bērnu emocijām aptauja (PBACE, Halberstadt, Dunsmore, Bryant Jr., Parker, Beale, Thompson, 2012), un Alabamas audzināšanas aptauja – Pirmsskolas versija (APQ – PR, Clerkin, Marks, Policaro, & Halperin, 2007). Pētījumā iegūtie rezultāti norāda uz pozitīvu korelāciju māšu nekonsekventas disciplīnas un māšu uzskatu par bērnu spēju manipulēt ar emocijām rādītājos. Apkopojot iegūtos rezultātus var secināt, ka uzstādītais mērķis ir sasniegts un uz jautājumiem ir atbildēts.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to explore the relationship between parents’ beliefs of children’s’ emotions and parenting practices and to ascertain whether the level of maternal education, family status and age are affecting their beliefs of children’s emotions. Parents beliefs of children’s emotions are linked with children’s mental health and well – being. Previous studies have shown that parents - children’s interaction are heavy influenced by parental emotion intelligence (Dunsmore & Halberstadt, 1997). During the research data was collected from 80 mothers which had at least one child aged 4 to 7 years old. The following tools were used in current study: 1. Parents beliefs about children’s emotions (PBACE, Halberstadt, Dunsmore, Bryant Jr., Parker, Beale, Thompson, 2012), 2. The Alabama Parenting Questionnaire - Preschool Revision (APQ – PR, Clerkin, Marks, Policaro, & Halperin, 2007), adapted in Latvian by L. Kalnina as part of her Master’s in 2006 (Kalnina, 2006). There has been performed correlative research and a significant positive relation was detected between mothers’ beliefs about children’s capability of manipulation and mothers inconsistent discipline. Collecting the obtained results of the study can be concluded and the goal set in the study has been achieved.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectAudzināšanas pieejas
dc.subjectmātes
dc.subjectpārliecības
dc.subjectemocijas
dc.titleMāšu pārliecību par bērnu emocijām saistība ar viņu audzināšanas pieejām
dc.title.alternativeMothers’ beliefs about children’s emotions and her parenting methods
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record