Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu veselīga dzīvesveida izpratnes veidošanās lomu rotaļās
Author
Roziņa, Beatrise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Beatrise Roziņa Kvalifikācijas darba vadītājs: Maruta Sīle Kvalifikācijas darba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu veselīga dzīvesveida izpratnes veidošanās lomu rotaļās. Kvalifikācijas darba mērķis: pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu veselīga dzīvesveida izpratnes veidošanos lomu rotaļās. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par veselīgu dzīvesveidu. 2.Raksturot veselīga dzīvesveida izpratni vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. 3.Noteikt veselīga dzīvesveida sekmēšanas paņēmienus vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. 4.Izstrādāt pedagoģiskos paņēmienus veselīga dzīvesveida izpratnes sekmēšanai. Pētījuma hipotēze: vecākā pirmsskolas vecuma bērnu izpratnes veidošanās par veselīgu dzīvesveidu būs sekmīgāka, ja: (1) tiks aktualizēts un ievērots veselīgs dzīvesveids arī attiecīgā bērna ģimenē; (2) tiks izvēlēti bērna vecumposmam, individuālajām spējām un attīstībai atbilstoši līdzekļi, metodes; (3) izjutīs un apzināsies veselīga dzīvesveida nepieciešamību. Pētījuma bāze: pirmsskolas izglītības iestāde “Auseklītis”. Pētījumā izmantotās metodes: teorētiskās, empīriskās, matemātiskās – datu apkopojums. Šajā kvalifikācijas darbā tiek secināts, ka visefektīvākā metode, kā sniegt bērniem zināšanas par veselīgu dzīvesveidu ir vienādas prasības ģimenē un pirmsskolas izglītības iestādē, kā arī fiziskās izglītības nodarbības un rotaļas, jo pirmsskolas izglītības iestādē nav mācību priekšmetu un liela nodarbību variācija. Rezultātā izstrādāta viena no iespējamām metodēm veselīga dzīvesveida izpratnes veidošanās procesam gan bērniem, gan vecākiem. Atslēgas vārdi: VESELĪGS DZĪVESVEIDS, ROTAĻAS, BĒRNI, VECĀKI, PEDAGOGI. Author of the qualification work: Beatrise Rozina Head of qualification work: Maruta Sile Subject of research: The development of understanding of a healthy lifestyle for the eldest preschoolers in play. Aim of the qualification work: To study the development of understanding of a healthy lifestyle for the eldest preschoolers in play. Research tasks: 1.To analyze theories of healthy lifestyle of pedagogy and psychology scientists; 2.Describe a healthy lifestyle for the eldest preschool children; 3.Identify ways to promote healthy lifestyle for the eldest preschool children; 4.Develop pedagogical techniques for understanding healthy lifestyle. Research Hypothesis: Developing an understanding of the older preschoolers about a healthy lifestyle will be more successful if: (1) a healthy lifestyle is also updated and respected in the child's family; (2) will select the means and methods appropriate for the child's age, individual abilities and development; (3) feel and recognize the need for healthy lifestyle. Research base: pre-school educational establishment "Auseklitis". Methods used in the study: theoretical, empirical, mathematical - data collection. In this qualification paper, the author comes to the conclusion that the most effective method for teaching children healthy lifestyle is through physical activity, including play, because there is major variation in subjects and classes in pre-school education. As a result of the work, the author put forward proposals, or, more precisely, developed one of the possible methods for raising a healthy lifestyle for both children and parents. Keywords: HEALTHY LIFESTYLE, PLAY, CHILDREN, PARENTS, PEDAGOGUES, PHYSICAL ACTIVITY.