Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorPurmale, Karīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-30T02:01:36Z
dc.date.available2017-12-30T02:01:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61480
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37545
dc.description.abstractBakalaura darba temats „5 – 6 gadīgu bērnu atmiņas sekmēšana spēlēs”. Bakalaura darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pētīt atmiņas sekmēšanas iespējas spēlēs vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Bakalaura darba uzdevumi ir analizēt teorētiski un empīriski pētīt spēļu ietekmi uz vecākā pirmsskolas vecuma bērnu atmiņas attīstību. Spēja iegaumēt un pietiekami laba atmiņa ir viens no svarīgākajiem kritērijiem, izvērtējot bērna gatavību doties uz skolu. Spēles, uzdevumi un dažādas aktivitātes, kas trenē atmiņu un uzlabo iegaumēšanas procesus, ir jātrenē katru dienu, katru mirkli. Pirmsskola vecumā atcerēšanās un atmiņa saistās ar interesi par pasaules atklāšanu, dzīves iepazīšanu, tāpēc bērns daudz jautā, daudz runā un daudz iegaumē. 5 – 6 gadus vecs bērns spēj atcerēties milzīgu daudzumu informāciju, viegli iemācās dzejolīšus, skaitāmpantus, ja pasniegšanas metode viņu aizrauj. Un ar dažādu spēļu palīdzību var sekmēt bērnu atmiņu, pakāpeniskā un daudzveidīgā procesā. Pētījumu veido 2 nodaļas, secinājumi, literatūras saraksts un pielikums. Pirmajā nodaļā teorētiski apkopotas psihologu, filozofu, pedagogu atziņas par atmiņu, sniegts vecākā pirmsskolas vecumu bērnu attīstības raksturojums un apkopota informācija par spēlēm kā atmiņu sekmēšanas līdzekli. Otrajā nodaļā empīriski pētīts atmiņu sekmēšanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecuma. Veicot pētāmās grupas novērošanu, psiholoģiskos testus un izmēģinājumdarbību, izspēlējot atlasītās spēles. Pēc gūtajiem rezultātiem secinot, ka ievērojot bērnu vecumu, intereses, spēles grūtības pakāpi un tā dažādību, var sekmēt bērnos atmiņu. Apstiprinās izvirzītā hipotēze, ka spēles sekmē vecākā pirmsskolas vecuma bērnu atmiņu, ja: •spēles tiek atlasītas atbilstoši bērnu attīstības pakāpei, pieredzei; •bērni aktīvi iesaistīsies skolotāju organizētajās spēlēs. Darbs kopumā izklāstīts 69 lappusēs, darbā iekļautas 7 tabulas un 7 attēli. Darbā izmantoti 82 literatūras avoti un pievienoti 10 pielikumi.
dc.description.abstractThe subject of the bachelor's work "The memory promoting of children for 5 - 6 years old in the game". The aim of the bachelor's work is to theoretically analyze and study the possibilities of memory in games for the older preschool children. Bachelor's thesis is to theoretically analyze and empirically investigate the effects of games on the development of the memory of the elder preschool children. Ability to memorize and good enough memory is one of the most important criteria in assessing the child's readiness to go to school. Games, tasks and various activities that train memory and improve memorization processes must be played every day, every moment. Remembering and remembering pre-school age involves an interest in discovering the world, learning about life, so the child is asking a lot, talking a lot and remembering a lot. A 5-6 year old child is able to remember a huge amount of information, easily learn poems, count pens, if the method of teaching excites him. And with the help of various games, you can promote the memory of children, in a gradual and diverse process. The study consists of 2 sections, conclusions, bibliography and annex. The first chapter theoretic deals with theoretical findings of memory of psychologists, philosophers, pedagogists, providing a description of the development of the older preschool children, and summarizing information about games as a means of promoting memories. The second chapter empirically examines the possibilities of memory promotion in the older preschool age. Doing a conducting research group observation, psychological tests and trial work by playing selected games. After finding the results, concluding that taking into account the age of children, interests, the degree of difficulty of the game and its diversity can contribute to the memory of children. The hypothesis was confirmed, that games contributes to the memory of older preschool children is if: •games are selected according to the stage of development of children, experience; •children will be actively involved by other children's and teachers organizated games. The work is general outlined of 69 pages, included 7 tables and 7 pictures. In work uses 82 sources of literature and adds 10 annex.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectatmiņa
dc.subjectspēles
dc.subjectvecākis pirmsskolas vecums
dc.subjectatmiņas sekmēšana
dc.title5-6 gadīgu bērnu atmiņas sekmēšana spēlēs
dc.title.alternativeThe memory promoting of children for 5 - 6 years old in the game
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record